Piatok, 19. apríl 2024
Meniny má Jela | zajtra Marcel
Diskusia k článku:

FOTO: Následky povodní (jún 2010)

Registrovaný a prihlásený užívateľ má možnosť jednotlivé príspevky hodnotiť.
Diskutujúci odoslaním príspevku potvrdzuje súhlas s Kódexom diskusie
#966
FOTO: Následky povodní (jún 2010) 966
radepur (ID: 345) | 17% Praktikant
radepur | 6.6.2010 12:55
Je to strašné. Tie škody na majetkoch. Nezávidím tých ľudí.

Ináč som zvedavý kedy sa podarí cyklistický chodník znovu spojazdniť. V časti chodníka na kopci voda určite nedosiahla. Zosuv brehu som predpokladal. Celá áto časť bola nespevnená a nebezpečná. Na druhej strane strmý spád bez nejakého zabradlia. Asfalt praskal už minulý rok keď bola táto časť cyklistického chodníka otvorená. Robota riadne odfláknutá.
#967
967
blackfire (ID: 43) | 2% Majster
blackfire | 6.6.2010 13:07
o tom som písal už pri NIKAK inom odpočte volebných sľubov PH. Čiže dalo sa čakať, že ten chodník spadne, resp. že ho zasype z lesa. Vtedy som bol zas proti všetkým a zlý. No darmo dakedy je sedliacky rozum viac ako akékoľvek drahé projekty. Je mi to však úprimne ľúto.
#968
968
blackfire (ID: 43) | 2% Majster
blackfire | 6.6.2010 13:27
A ešte jedna pripomienka: Mesto absolútne nezvládlo situáciu, škody mohli byť omnoho nižšie.
#969
RE: 969
Mirka (ID: 202) | 4% Pokročilý
Mirka | 6.6.2010 14:05
Suhlasim, nebola zvladnuta situacia a to nielen v PO. Ujo z krizoveho centra to mal totalne všetko v riti. Plukovnik zo štabu obvolaval, že či nepotrebuju niekde pomoc, že maju k dispozicii vojakov a techniku a ujo, že nie. Že ano, maju povodne, ale nič nepotrebuju... !!! Ked si starostovia sami nevybavili vojakov, ta nemali nič. Civilisti zlyhali. Je to velmi smutne.
#993
RE: 993
japman (ID: 312) | -25% Začiatočník
japman | 7.6.2010 02:08
ja len, ze ta cast cyklistaku asi patri pod V. Saris, nie pod Presov...
#970
970
mosquito | 6.6.2010 14:40

Tento príspevok porušil kódex diskusného fóra , a preto bol odstránený.

#973
RE: 973
monte (ID: 80) | 2% Profesionál
monte | 6.6.2010 16:46
Áále no ták, moskyt, nemožeš poprec že to Hagyho vina. Kym on nebul primator, nikdaj taka voda nebula. Až ked on prišol. To ňemože buc nahoda.
A tyš mal predvidac že vof Prešove je šicko za pošľedne dvacec roky postavene, vybudovane na p...
Pošľedny, chto še staral o mejsto i kraj bul Vasko Biľak. A to pre terajšich demokratoch veľka haňba, kedz jeden komuňista dokazal vecej jak šicke kadehaci, sdkuaci, hzdsaci, smeraci.
Navrhujem postavic sochu Vasiľovi!
A Hagy totu vodu donesol bo to predvoľebna kampaň!
#976
RE: 976
Mirka (ID: 202) | 4% Pokročilý
Mirka | 6.6.2010 19:17
Joooj, to ked človek nesleduje, ta furt pride o tie najlepšie prispevky :) Čo si zase napisal?
Monteeee :))... že predvolebna kampaň
#977
RE: RE: 977
mosquito (ID: 309) | 17% Začiatočník
mosquito | 6.6.2010 19:50
napisal som mirka ze primator a krizovy stab podla mna vsetko zvladol velmi dobre..ze je tazke vydavat rozhodnutia v situacii ktora v presove este nebola...
informacii bolo dost aj ked pis nefungovalo...
#978
RE: RE: RE: 978
blackfire (ID: 43) | 2% Majster
blackfire | 6.6.2010 20:13
Nie je to pravda, nech ide PH na Budovateľsku a opýta sa obyvateľov ako aj Štúrova, Škultétyho, Maybaumova, Železničiarska aostatne priľahlé ulice, Krízový stav bol vyhlásený o 5:00 prvé autá s pieskom a mechami o 17:00 to už bolo po všetkom, U nas vo firme ani jeden človek, že evakuujte pod, . Info len cez mobily, Hanba a absolutny amaterizmus. Sorry ale tu mesto absolutne pochybilo. K firmám na celej ulici sa nikto nedostal s pomocou, lebo polícia odkláňala dopravu a prejsť cez mesto trvalo hodinu!
#980
RE: RE: RE: RE: 980
mosquito (ID: 309) | 17% Začiatočník
mosquito | 6.6.2010 21:05
vidis a ja zas viem opak...ludia vedeli uz o 12.00 ze sa bude evakuovat...tak neviem v akej firme pracujes ty...
o 17. 00 zdaleka nebolo po vsetkom...pokracovalo to prave dalej a vystupnovalo sa to v noci z piatka na sobotu... opat klames... a zavadzas toniku...

info si mal vsade..mal si volat krizovy stab alebo mestsku policiu...ale vedel si to urcite aj ty...teda ak mas vo firme internet..tak tu teraz nerob šašky.. :-)
#996
RE: RE: RE: RE: RE: 996
Mirka (ID: 202) | 4% Pokročilý
Mirka | 7.6.2010 07:57
jedna vec je, že sa o tom vedelo a druha je, že sa nič nerobilo, len pozeralo, ako voda stupa a vylieva sa. A drvivá večšina vojakov sedela v kancelariach do noci a čakali, lebo maju hotovosť.
#1001
RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1001
rockie (ID: 407) | 0% Začiatočník
rockie | 7.6.2010 15:15
Tak neda mi reagovat na tuto temu, som obyvatelom jednej z postihnutych ulic - Maybaumovej a musim suhlasit s Mirkou, totalne nezvladnuta situacia. Na zabezpecenie nasej ulice a celeho najviac zaplaveneho useku bolo treba dat vrecia do vysky asi 1 m. Nebolo tam polozene ani jedno vrece na ochranu majetku, ziadne usilie vynalozene od mesta..prisli sa na nas pozriet /tak ako dalsich 100 ludi/, uz ked bolo po vsetkom a stali sme po stehna zaliati vo vode..a to tiez len pozerali..takze mily Monte velmi sa mylis, ak si myslis, ze mesto situaciu zvladlo...nebol si to ti ten postihnuty, komu zalialo dom..
#1002
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1002
rockie (ID: 407) | 0% Začiatočník
rockie | 7.6.2010 15:20
..ale na obhajobu mesta chcem podakovat za vsetkych obyvatelov nasej ulice, ze nam ihned v sobotu rano poslali TSMP a zacali intenzivne cisit ulice
#1010
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1010
monte (ID: 80) | 2% Profesionál
monte | 7.6.2010 16:37
rockie, bývam vo vedľajšej ulici ;-)
A netvrdil som, že mesto situáciu zvládlo. Mám rovnaký názor ako ty, nezvládlo, ale pripisujem to tomu, že všetci ostali zaskočený takouto situciou a nikdy sa s tým nepočítalo.
Ďalej, neobviňoval by som len primátora, krízový štáb sa skklad z viacerých nezávislých zložiek. Čo sa armády týka, to je vec ministra vnútra.
Taktiež ani armda zrejme nebola pripravená, pretože v mnohých oblastiach stále platia postupy z čias, ked boli kasárne plné vojakov, vojna povinná, takže vždy boli po ruke a riadenie bolo jednoduchšie, všetko mal v rukách roaditeľ ONV resp. KNV. Dnes, kým sa dohodnú primátori, starostovia, ministerstvo, meteorológovia...
A to všetko je len omrvinka z toho, ako sme si za posledných 20 rokov nechali dodžubať štát i spoločnosť.
Môj názor je, že nie sme pripravený na demokraciu a ešte zopr pohrom nás čaká, ekonomických, ekologických...
Napr. cesty, koľko krát a ak vôbec boli opravované a aká je kvalita? Po každej zime sú nanič. A koľko nás to stojí? Čo stratové železnice? Čo aktuálne povodia? Kedy sa na Slovensku vybudovala nová hrádza, priehrada? Gabčíkovo začaté pred 89!
Vyklčované lesy. Morálka spoločnosti...
#1014
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1014
Mirka (ID: 202) | 4% Pokročilý
Mirka | 7.6.2010 18:06
Zrejme nebola pripravena armáda? A to maš odkial Monte? Predsa nemôže minister vnutra zaveliť sam od seba, že chodte tam a tam a zoberte tam taku a taku techniku len tak z paľca. Krizový štáb sa mal obratiť na armadu, aj ked to bolo presne naopak ako som pisala vyššie. Krízový štab nikoho nepotreboval! A ked už, tak aj Hagyari mohol zabezpečiť tieto veci, ked to boli schopní urobiť niektorí starostovia.
#1018
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1018
monte (ID: 80) | 2% Profesionál
monte | 7.6.2010 19:04
osppravedlňujem sa, nie min. vnútra ale min. obrany. A áno! Krízový štáb npri úrade vlády zasadal, mal kontaktovať krízové oblasti, pripraviť posádky s potrebnou technikou, pred tým ako sa zistí presná situácia ako meteo, tak aj z oblastných krízových štábov. A opakujem, mnohépostupy sú určované podľa predpisov spred 89 ked bola armádna posádka na každom rohu a o tom rozhodoval jeden človek!
Dnes je spoluhra medzi mestom, krajom a štátom omnoho zložitejšia, armádne jednotky a hlavne technika sú značne zredukované, armáda je už iba profesionálna a aj tam je pes zakopaný!
Zober si Česko, Maďarsko, Poľsko. Všade armáda bola prvá. A Hagy nie je anio veľiteľom, ani ministrom vnútra, ani najvyšším veľiteľom vojsk.
Takže možno aj žiadosť podaná o pomoc bola, ale kto vie ako dlho a kade sa dostávala k prezidentovi, ministrovi obrany. A potom späť.
Viď Govnet, ak vieš čo to je. Dodnes nefunguje a ak by fungoval, boli by všetci online. Ale milióny, ak nie miliardy na govnet pošli a h...z toho.
#1041
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1041
Mirka (ID: 202) | 4% Pokročilý
Mirka | 8.6.2010 07:11
No nabuduce sa všetci zohraju už lepšie.
Šak to, že bola potrebna technika, ale obrana ma techniku zo 60-70tych rokov. A nove pathfindre su dobre tak akurat do mesta.
#1178
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1178
Mizu Presovsky (ID: 100) | -14% Majster
Mizu Presovsky | 10.6.2010 12:34
Je chybou ak sa neurobili realne smernice ako postupovať a kto je poverený riešiť a je odborník vo veciach povodí počas povodní. Čakať na nejaké zasadanie štábu v Bratislave aj keby v ňom sedel exvýchodniar Mikloš je nezmysel. Armáda nachádzajúca sa v teritóriu postihnutom povodňami by mala podliehať v čase vyhlásenia povodňového stupňa pod toho, kto je za daný úsek povodia zodpovedný a v rámci armady by si mali maximálne komunikovať kde je ludi nadbytok a kde prípadne môžu nejaké rezervy presunúť.
#1179
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1179
Mizu Presovsky (ID: 100) | -14% Majster
Mizu Presovsky | 10.6.2010 12:52
Keď nemôže minister vnútra zaveliť, tak kto? Miki Dráb z Velkého Šariša?
A ty si odkiaľ padla, čo minister rozhoduje o použití fúrika v Prešove? On má hádam len vyhlásiť stav pohotovosti a velitelia jednotlivých útvarov majú byť nápomocní miestnym autoritám v zabezpečovaní protipovodňových opatrení a záchrane ľudí z postihnutých oblastí. Miestne autority nemusia byť nutne primátormi miest alebo dedín, ale by mali byť špecialisti z povodí, ktorí sa nemenia každé volebné obdobie a vyznajú sa v jednotlivých krokoch pri povodniach, kde sú aké hrádze a kde zú možné záplavové oblasti, kde sa v prípade potreby može nechať vyliať rieka, aby sa predišlo zaplaveniu v oblastiach s vysokou škodovosťou. Tam by mali byť dokonca vybudované výpuste, aby sa dali po skončení nebezpečia uzavrieť a minimalizovali sa tak škody aj v týchto územiach. A nie že voda zalieva Malečice týždeň po povodniach, lebo diera v hrádzi sa nedá zacpať.
#1017
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1017
rockie (ID: 407) | 0% Začiatočník
rockie | 7.6.2010 18:18
..he super vediet, ze tu mame aj susedov :))) Ja neobvinujem primatora, urcite nesu vinu viaceri.. Koryto torysy sa vobec necisti, je zanesene z roka na rok viac, my sme sa vzdy smiali, ze keby ho raz vypustili, kludne by sa dal z toho zariadit cely dom. Taktiez kanalizacia je zanesena, atd..teraz aby sme sa bali kazdej prehanky.. :)
#998
RE: RE: RE: RE: RE: 998
blackfire (ID: 43) | 2% Majster
blackfire | 7.6.2010 08:18
No jasne ty si bol na Budovateľskej ty to vieš najlepšie. Ad. 1. www. Presov a pis nešla. PO druhé venovali sme sa klientom aby ich nevytopilo, ale nestreli sme nikoho na ulici až o 12:00 prišli hasiči na Maybaumovu a to už boli domy pod vodou. To, že sa tu nedostali auta s pomocou (súkromne objednané), lebo ich nikto nepustil je tiež pravda. O 13:00 začalo zaplavovať ostatné domy a Budovateľskú. a o 14:00 to bolo cele pod vodou ak by po vyhlaseni o 5:00 došli vrecia, piesok a ľudia tak zaplavené územie v tejto časti mesta je o polovičku menšie a to je pravda. Nebudem sa tu s tebou naťahovať, lebo ty aj tak najlepšie vieš ako to bolo, aj keď si to možno nevidel na vlastne oči narozdiel odo mňa. Ak si si taký istý svojimi tvrdeniami, nech sa páči prejdi sa po mnou vymenovaných uliciach a oznám to majiteľom domov, som zvedavý kde ťa pošlú. Dam ti fotky aj s časmi aby si si urobil obraz,
#1008
RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1008
LuiS (ID: 201) | 1% Praktikant
LuiS | 7.6.2010 16:29
Môj osobný názor je taký, že nebola šanca urobiť ochrannú hrádzu z vriec po takej dĺžke Torysy, ale možno sa mýlim...

Ad. evakuácia, nemôžem hovoriť za ostatných ale k nám sa dostalo ako info tak aj osobné info od PZ SR...

Takže imho niekde zlyhala komunikácia..
#1022
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1022
blackfire (ID: 43) | 2% Majster
blackfire | 7.6.2010 20:06
no to nebolo až také dlhé, okrem toho okrem vriec existuju vodou plnené hrádze napr. použité v KE. A ten úsek nebol veľký ver tomu a naprklad areály majú vacsinou len vstupnú bránu a zvyšok je plot či budova anedalo sa ani zavrecovať tieto brány, lebo nebolo s čím.
#1032
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1032
LuiS (ID: 201) | 1% Praktikant
LuiS | 7.6.2010 21:20
No mne to vychádza minimálne od Duchnovičovho námestia po Budovateľsku ulicu čo je IMHO celkom slušná vzdialenosť... Úsek by sa skrátka musel zdvihnúť po celej dĺžke v opačnom prípade by jednoducho hrozilo preliatie na nezabezpečenom mieste, z toho plynúca zbytočná snaha.

Druhá vec je to čo píšeš, že minimálne brány atd šlo zavrecovať. Otázkou je prečo niektoré podniky vrecia mali a iné nie..
#1061
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1061
monte (ID: 80) | 2% Profesionál
monte | 8.6.2010 12:54
blacky, ak by sa zavrecovala gottwaldka, či pardón, 17. nov. odniesla by si to Budovateľská popod ktorú vedie jeden z hlavných elektrických uzlov. Kto vie čo by bolo ak by toto prasklo. Aj tak sa čudujem že sa nič nestalo. A tuším popod Bud. vedie aj jeden z hlavných uzlov kanála pitnej vody.
Plus nehovoriac o tých zopár pracovných miestach čo tam ešte sú, ako by to dopadlo pri väčších škodách. A ak by sa zavrecovala aj Bud. , pravdepodobne by sme ostali bez vlakového spojenia za Budov.
A ešte k tomu čo píšeš nižšie. Aj keby si sa pokakal, nemôžeš už viac tvrdiť že Hagy nič pre mesto neurobil. Ad jedna: nepokosená tráva zabránila rozliatiu vodičky do širšieho okolia. Ad dva: Krátko, ale mali sme oľimpijksy bazen a to xxxxxxxxxxxxxllllll!
#1063
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1063
Mirka (ID: 202) | 4% Pokročilý
Mirka | 8.6.2010 14:11
No možno urobil, ale je to stále len zlomok toho čo sľubil. Kde je ta láva čo ma prskať zo Šimonky? Nikde!
#1069
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1069
monte (ID: 80) | 2% Profesionál
monte | 8.6.2010 14:52
jééééžiš mária!!! !
Čo vy máte primátora za všemohúceho boha??? ???
Ved je len súčasťou MsÚ, MsZ, PSK...
Čo môže urobiť, ked bolo plno zmlúv uzatvorrených za predchádzajúcich primátorovv nevýhodu mesta s nepriaznivými podmienkami v prípade vypovedania zo strany mesta?
Čo môže urobiť ak veľká časť poslancov je proti nemu lebo nekope ich ligu?
Čo môže urobiť s Višňovským, ktorý tropí len problémy ak bol súčasťou politickej dohody že just a just bude na tom fleku?
Čo môže urobiť, ak vypíše výberové konania na posty MsU aby sa zbavil starých lenivých zakopaných persón ak sa takmer nik na konkurz neprihlási?
Čo môže urobiť ak je vláda taká aká je?
(Co môže urobiť ak prišla ekonomická kríza, plynová kríza a teraz voda?
Čo môže urobiť ak 95% Prešovčanov má síce kopu rečí ale v skutočnosti ani nep=ohnú prstom vo veciach verejných?
to naozaj nevidíte ak už nie výsledky, ale snahu niečo v PO zmeniť? Do Hagyho príchodu vám bolo lepšie? Alebo máte iné riešenie?
Čo môže Hagy urobiť ak sa podľa pracovnej zmluvy i náplne a zodpovednosti spoľahne na vedúcich všetkých odborov, potom to všetko popodpisuje a ak sa nájde chyba, zodpovedný je on. Prečo za tým všetkým nehľadáte aj poslancov, vedúcich odborov na MsU, vládnu (ne)podporu, desiatky flákačov zamestnaných mestom, blbé zákony v samospráve... ??? ??? ???
#1071
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1071
Mirka (ID: 202) | 4% Pokročilý
Mirka | 8.6.2010 15:03
Ty si nemyslel ten olimpijsky bazen zo srandy? Ironia Monte :)
Sa mi nechce čitať take dlhe veci... No ale ta čo už
#1072
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1072
Mirka (ID: 202) | 4% Pokročilý
Mirka | 8.6.2010 15:04
Pekne si to napisal
#979
RE: RE: RE: 979
Mirka (ID: 202) | 4% Pokročilý
Mirka | 6.6.2010 20:14
A dôvod, prečo ti zmazali prispevok? Chybný nick?
#981
RE: RE: RE: RE: 981
mosquito (ID: 309) | 17% Začiatočník
mosquito | 6.6.2010 21:05
neviem mirka...to je otazka asi na administratora pis.sk
#982
RE: RE: RE: RE: RE: 982
shuster (ID: 2) | 1% Pokročilý
shuster | 6.6.2010 21:23
Nauc sa citat: www.pis.sk/?c=12&id=4242 (tretia odrazka)
A zaroven pozor na offtopic!
#983
RE: RE: RE: RE: RE: RE: 983
mocatko (ID: 36) | 4% Profesionál
mocatko | 6.6.2010 21:46
Pan admin, je to od vas velmi neslusne, reagovat na otazku preco ste zmazali prispevok odpovedou NAUCTE sa CITAT...na takejto urovni by to nemalo byt, kked by ste priamo zodpovedny za tuto diskusiu...je to sice off topic, mozte to aj vymazat, ale dufam ze si to precitate...ja si preistotu urobim printscreen:D
#984
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 984
shuster (ID: 2) | 1% Pokročilý
shuster | 6.6.2010 21:56
Kto opakovane porusuje kodex tejto diskusie nevie zrejme citat.
Viac uz dovody odstranovania prispevkov komentovat nebudem.
#988
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 988
Luky | 6.6.2010 23:45

Tento príspevok porušil kódex diskusného fóra , a preto bol odstránený.

#989
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 989
Luky | 6.6.2010 23:47

Tento príspevok porušil kódex diskusného fóra , a preto bol odstránený.

#990
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 990
ivushkah | 6.6.2010 23:51

Tento príspevok porušil kódex diskusného fóra , a preto bol odstránený.

#992
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 992
Luky | 7.6.2010 00:12

Tento príspevok porušil kódex diskusného fóra , a preto bol odstránený.

#1019
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1019
Luky (ID: 321) | 0% Začiatočník
Luky | 7.6.2010 19:20
upss asi to bolo mimo temy :D nuz pridam par obrazkov z povodni a po nich
#1049
Veľká voda. 1049
milan.b (ID: 59) | 13% Praktikant
milan.b | 8.6.2010 10:17
Za UPJS.
#1064
RE: Veľká voda. 1064
Mirka (ID: 202) | 4% Pokročilý
Mirka | 8.6.2010 14:14
UPJS? Ty si študoval kus skoršie... že :)
#1076
RE: RE: Veľká voda. 1076
milan.b (ID: 59) | 13% Praktikant
milan.b | 8.6.2010 17:35
oops, no tak PU :-)
#974
974
Kirk (ID: 378) | 4% Praktikant
Kirk | 6.6.2010 18:53
Mne sa paci, ze pikusove kose to prezili :-D
#987
987
ivushkah (ID: 11) | 0% Začiatočník
ivushkah | 6.6.2010 23:38
Skody po tychto povodniach budu strasne. Pri pohlade na zatopene domy, ulice, zahradky sa mi chcelo plakat. Nezavidim ludom, ktorych toto nestastie postihlo. Na Sidlisku 3 som tak zaplavene zahradky este nevidela ako boli teraz v piatok. Pri velkych lejakoch si to zahradky vzdy odniesli, ale nie až takto. A cyklisticky chodnik? Som zastancom toho, aby to bolo oplotene. Ved clovek nikdy nevie... Uvidime, co sa bude diat teraz a ake opatrenia sa urobia, a ci vobec nejakych sa aj dockame
#1028
Kto je zodpovedný ? 1028
nikak (ID: 39) | 1% Pokročilý
nikak | 7.6.2010 21:07
Je absolútne pochopiteľná zlosť a zúfalstvo ľudí, ktorých sa povodeň dotkla a ktorým spôsobila škody na majetku.

Treba povedať, že v krízovom štábe chýbal akýkoľvek zástupca pôdohospodárskeho podniku alebo človek z Povodia Bodrogu a Hornádu.
Takúto situáciu nepredpokladal nikto a ani nikdy v minulosti Torysa nedosiahla takúto vysokú úroveň. Koryto Torysy je pripravené na 100 ročnú vodu, toto bola 200 ročná...
Na základe požiadavky primátora bolo z II.mechanizovanej brigády k dispozícii cca 100 vojakov, pomáhali hasiči aj mestskí policajti.

Treba ale povedať, že veľa šancí nebolo, pretože aj keby sa zapieskovala jedna časť, sila vody a výška hladiny bola taká, že by sa vyliala o kúsok ďalej.
Chápem ľudí, že potrebujú nájsť zodpoveného za svoju situáciu, ale mesto urobilo všetko, čo bolo v tú chvíľu v jeho silách.
Na MÚ a aj osobne primátorovi prichádzajú ďakovné maily od mnohých občanov, žiaľ, niektorí vidia situáciu inak.

PROBLÉM je ale niekde úplne inde. Protipovodňová ochrana.

Na Slovensku bolo na protipovodňové opatrenia vyčlenených 25 miliónov. Skúste hádať, kde skončili tie peniaze. 80 % v Žilinskom kraji (rozdeľoval Slota). Na východ, kde sú najčastejšie povodne bolo pridelných len 8 % tejto sumy !!!

Už chápete, prečo treba mať v parlamente ľudí z východu, ktorí budú naozaj OBHAJOVAŤ jeho záujmy ?
My tu teraz jedného takého máme, ktorí kandiduje s jediným cieľom pomôcť svojmu regiónu.. Tak mu môžte dať v sobotu šancu. Pretože mnohí z tých, ktorí tam dodnes kandidujú tam už boli niekoľkokrát a pre východ toho nespravili takmer nič.
#1031
RE: Kto je zodpovedný ? 1031
peko (ID: 92) | 12% Majster
peko | 7.6.2010 21:12
ešte mi chyba to MENO. Kto kandiduje z jedinym cieľom pomôcť svojmu regionu.
#1033
RE: Kto je zodpovedný ? 1033
LuiS (ID: 201) | 1% Praktikant
LuiS | 7.6.2010 21:22
S prvou polkou sa stotožnujem, na tak dlhý úsek to bolo beznádejné. O spolupráci kadekoho s kadekým a viaznúcej komunikácii, nato sa snáď sťažovali všade.

Politická reklama tu nemusela byť...
#1034
RE: RE: Kto je zodpovedný ? 1034
Jing Jang (ID: 193) | 1% Pokročilý
Jing Jang | 7.6.2010 21:50
Mozno je to reklama, ale je pravda, ze co sa tyka povodni tak doterajsi politici sa na vychodne Slovensko vykaslali.
Tie peniaze delila SNS a vychodu sa uslo fakt iba 8% !!!

Takze ci chceme ci nie, naozaj potrebujeme v parlamente mat niekoho, kto taketo veci presadi.
#1039
RE: RE: RE: Kto je zodpovedný ? 1039
LuiS (ID: 201) | 1% Praktikant
LuiS | 7.6.2010 22:36
Myslel som až to pod tým ... , inak je pravdou, že na východ sa dlhodobo sralo, serie a bude srať bez ohľadu nato kto bude vo vláde..
#1062
RE: RE: RE: RE: Kto je zodpovedný ? 1062
monte (ID: 80) | 2% Profesionál
monte | 8.6.2010 12:58
a nemyslíš že je to aj zrkadlo pre východniarov ako sa zaujímame o veci verejné? Ja áno.
#1065
RE: RE: RE: RE: RE: Kto je zodpovedný ? 1065
LuiS (ID: 201) | 1% Praktikant
LuiS | 8.6.2010 14:18
Nie je to len jednostranné, aktívnych politikov z východu je málo, resp, ak sú tak ich mediálna prezentácia je chabá.

Ak si pozrieš kandidátky tak na zvoliteľných miestach nájdeš veľmi málo ľudí z východu..
#1129
RE: RE: RE: RE: RE: RE: Kto je zodpovedný ? 1129
monte (ID: 80) | 2% Profesionál
monte | 9.6.2010 16:54
Veď práve, nechávame si robiť čo chcú tých ktorí sú, nekontrolujeme ich, nepýtame sa, nevoláme po zodpovednosti a tak to potom vyzerá.
#1030
1030
blackfire (ID: 43) | 2% Majster
blackfire | 7.6.2010 21:11
Prepáč, ale vidieť v jednom človeku, ktgorý kandiduje za stranu s podporou cca 1%, že zachráni celý východ, keď za 4 roky v PO nedokázal absolútne nič, je, ako by som to slušne povedal "smiešne". Nikak a volebný tím PH , zobudte sa a choďte medzi normálnych ľudí, aby ste neopadli príliš z veľkej výšky na zem.
#1036
RE: 1036
Jing Jang (ID: 193) | 1% Pokročilý
Jing Jang | 7.6.2010 21:54
Mozno je niekomu P. Hagyari sympaticky viac, niekomu menej, ale povedat ze za 4 roky nedokazal v PO absolutne nic moze iba slepy a hluchy ignorant.
A taky clovek by to povedal, aj keby tu P. Hagyari namiesto Okruznej urobil metro a namiesto rekonstrukcie krizovatiek letisko pre UFO.
#1040
RE: RE: 1040
jojo34 (ID: 266) | 25% Začiatočník
jojo34 | 7.6.2010 23:01
No vies, ty si mozno bol len v PO a tak sa ti zda okruzna a rekonstrukcia krizovatky Sabinovska-Levocska vela. Prekroc hranice Presova a poobzeraj sa v inych mestach co sa tam vsetko podarilo... A zaspominaj na zimne obdobie, ked Presov zazil dopravny kolaps. A prosim ta nepis mi tu, ze v ten den len tu bolo take pocasie. Vycinalo po celom Slovensku.
#1043
1043
robo.sykora (ID: 131) | 1% Pokročilý
robo.sykora | 8.6.2010 09:13
kolko tem o povodianch tu este bude... ? 200? 300?
#1066
RE: 1066
Mirka (ID: 202) | 4% Pokročilý
Mirka | 8.6.2010 14:26
Minimalne tolko, kolko tu bolo o politike pred volbami župana.
Robko, toto je jedina živa tema o povodniach.
#1087
Repete 1087
Hangari (ID: 287) | 16% Idol
Hangari | 8.6.2010 20:49
Šicko sebe budzeme mosc zopakovac na buduci vikend. Kompetentnim doporučujem vičiscic šicko pod mostom pri meskej hale co najskorej, bo nasledki budu ešči krutejše...
#1163
Mňa by zaujímalo... 1163
radepur (ID: 345) | 17% Praktikant
radepur | 10.6.2010 09:48
... či to fakt nikoho z firiem co sa o to starajú (ak sa vobec starajú) nenapadlo cyklisticky chodník postriekať polievacím autom a spláchnuť to bahno z chodníka aby sa neprášilo?

Cyklistom to mozno priamo nevadí, ale takí korčuliari musia mať od toho prachu riadne zadrbané ložiská.

Aleb sa čaká na ďalši dážď, ktorý by to pripadne zrobil za niekoho?

Celko je starostlivosť o cyklistický chodník na chabej úrovni.
#1170
RE: Mňa by zaujímalo... 1170
Maxipes Fík (ID: 372) | 38% Začiatočník
Maxipes Fík | 10.6.2010 11:29
Súhlasím, som vášnivý korčuliar a cyklochodníky sú v PO v zúfalom stave... . Po týchto povodniach ani nehovorím a neviem kedy sa bude dať v pohode a bez následkov pre ložiská prejsť chodník z jedného konca na druhý, prípadne až do Šariša.
#1199
RE: Mňa by zaujímalo... 1199
monte (ID: 80) | 2% Profesionál
monte | 10.6.2010 19:20
Ste neuveriteľne sebecký. Mesto, poniektorí obyvatelia majú iné, omnoho dôležitejšie problémy, firmy na Budovateľskej sú ohrozené a teda pracovné miesta vy sa tu sťažujete že sa nemáte kde korčuľovať!
Čo tak konečne zdvihnúť zadky a zorganizovať akciu na vyčistenie chodníka? Bars veľo namahy, co?
#1224
RE: Mňa by zaujímalo... 1224
Mizu Presovsky (ID: 100) | -14% Majster
Mizu Presovsky | 11.6.2010 10:52
Nuž cyklistické chodníky sú v danej situácii asi marginálne. Súhlkasím s montem, že tí čo chceli hneď po záplavách korčuľovať, mali najprv nabehnuť s lopatami a metlami. To je tiež dobrá fyzická aktivita. A polievacie autá sa mohli používať tam, kde ich bolo treba viac.
#1165
CO a Armada 1165
Mizu Presovsky (ID: 100) | -14% Majster
Mizu Presovsky | 10.6.2010 10:01
Po profesionalizácii armády a devastácii CO po roku 89 sú požiarnici jediní akcieschopní.
A armáda tá je tak profesionálna, že ked im asi nikto nezaplatí, tak sa ani nepohnú. Jalovo jazdené jazdy s cieľom tréningu z daní poplatníkov sú v pohode, ale aby jazdili a dvihli zadky a naberali kondíciu do Afganistanu dvíhaním vriec s pieskom, tak to by sme po nich asi chceli veľa.
A možno máme v súčasnosti menšiu armadu ako je požiarny zbor a tak asi popri požiarnikoch zanikli.
Výhody profesionálizácie armády. Máme síce profikov, ale pri požiarnikoch a ich červených autách zanikajú. Mali by používať menej účinné maskovacie farby. Že by sme ich aj videli.
Alebo po profesionalizácii vypadla úloha armády pri pomoci obyvateľstvu počas prírodných katastrôf?
#1169
RE: CO a Armada 1169
Maxipes Fík (ID: 372) | 38% Začiatočník
Maxipes Fík | 10.6.2010 11:26
Na margo armády musím tomuto príspevku trošku oponovať. Pri týchto povodniach boli všetci vojaci v PO a myslím že to bolo všade na Slovensku pripravený od začiatku vyhlásenia krízového stavu zasiahnuť. Kompetentní vojaci pravidelne oslovovali krízový štáb, ktorý ich stále "nepotreboval". Keď už však vojakov zavolali a prišli na miesto, nemali k dispozícii piesok, potom zase vrecia atď... čo mal zaobstarať krízový štáb... Tak vás prosím, nekydajte hneď na armádu, ale skúste sa zamyslieť cez koľko ľudí ide takáto organizácia práce... Nemyslím to v zlom, toto sú len moje info... . A mimochodom aj teraz v týchto chvíľach majú pohotovosť a časť je presunutá na práce pre nové zosuny pôdy-práve dnes... .
#1171
RE: RE: CO a Armada 1171
Mizu Presovsky (ID: 100) | -14% Majster
Mizu Presovsky | 10.6.2010 11:40
Tieto info som ja nemal, ale myslim si, ze piesok ak by armada pristavila techniku, auta, ženijmu techniku a ľudí, tak už by sa nejaka kopa piesku na nalozenie našla.
Ak je tu problem s organizaciou, tak to je velka chyba, lebo po toľkych zaplavach máme stale diery v smerniciach ČO V PRIPADE KEĎ. Zvolávať nejaku mektavu komisiu zloženu z neschopákov nemá žiadne opodstatnenie. Tu majú konkrétne osoby mať presne určené čo robiť, čo kde zohnať, koho povolať. Keď budeme pokaždý raz čakať než naši sa naši posranci konsenzuálne dohodnú na zložení KRÍZOVÉHO SRABU, hop štábu, tak to sú všetky nádeje predom stratené. A povodne musia dopadnúť tak ako dopadli. I keď v Prešove to za daného uhrnu zrážok v regione nedopadlo až tak zle.
#1172
RE: RE: CO a Armada 1172
Mirka (ID: 202) | 4% Pokročilý
Mirka | 10.6.2010 11:44
nekydaj na vojakov, ked tomu nerozumieš! Vojaci boli v terene a chodili domov nad ranom. Celý deň boli o jednej konzerve a zachranili nejednu dedinu. Tentokrát zlyhali civilisti, tak ako pisal Maxipes. A o tomto už bola debata vyšiie keby si si všimol.
#1175
RE: RE: RE: CO a Armada 1175
Mizu Presovsky (ID: 100) | -14% Majster
Mizu Presovsky | 10.6.2010 12:11
Celu diskusiu v plnom rozsahu ma nebavi čítať a dal som svoj názor a tiež som pripustil, že ak boli vojaci pripravení, je chyba že nie je nikto poverený, kto má o čom rozhodnúť a za akých podmienok.
Možno je to aj chyba televíznych štábov, že sa vyhýbali úsekom kde boli vojaci, ale viac bolo vidno v akcii hasičov. Nehovorím, že som nevidel aj vojakov. Iba že menej.
Nuž a čo sa stravy týka, tak čo si zobrali to mali. Ľudia keď idú do roboty na 12 hodín, zoberú si jedlo na 12 hodín, ak vedia, že tam poľná kuchyňa nebude. Nakoniec že tam nebola a ani nie je tam, kde stravu zabezpečujú pre zaliate dediny len charity, o čom budem ďalej... . To je bojaschopnosť armády, ak si nevie nakŕmiť ani vlastných, nie to že by si ešte zobrala na starosť aj postihnutých.
Nuž a dakedy bolo KDP, čo bola denná norma potravy vojaka v boji a tam bolo niekoľko konzierv. Asi päť - už to je dávno, čo som bol na takúto odkázaný... .
#1197
RE: RE: RE: RE: CO a Armada 1197
Mirka (ID: 202) | 4% Pokročilý
Mirka | 10.6.2010 17:58
Ale kto z vojakov rano ked išiel do zamestnania vedel, že tam ostane 24 hodin, nie 8... ale toto je nepodstatne. Si nadaval na vojakov akí su neschopní, pretože si ich nevidel na Markize o siedmej
#1221
RE: RE: RE: RE: RE: CO a Armada 1221
Mizu Presovsky (ID: 100) | -14% Majster
Mizu Presovsky | 11.6.2010 10:28
Myslím, že si mýliš pojmy s dojmami, nakoľko kritika nie je nadávanie.
Nehovorím, že som ich vôbec nevidel, ale že som ich videl menej ako hasičov a z toho som bol rozčarovaný a nahnevaný, že sa nevyužíva jej potenciál. Ak ešte nejaky v zmysle pomoci pri prírodných katastrofách má. Teda Armáda.
S tým, že nevedel že nejde na 8 hodín - ak si vojačka alebo máš vojaka v rodine - je smutné, že vojak, ktorý by mal byť profesionál, si v situácii, keď pada už neviem koľký deň a postupne stúpaju hladiny riek a sú vyhlasované tretie povodňové stupne myslí, že ide do roboty ako človek k stroju. Človek k stroju ide často za minimálnu mzdu a dúfam, že vojakov takto neplatíme. Ak ano nech mi prepáčia moje prehnané očakávania. To je otázka toho očakávania 8 hodinového pracovného času. Na druhej strane som hovoril, že je smutné ak armáda nevie zabezpečiť stravu pre svojich ľúdí a prípadne aj pre ďlších, nakoľko od hasičov nemožno očakávať že nabehnú s poľnými kuchyňami, ale od vojakov by som to teda silno očakával. Alebo už dobách globalizácie je armáda odkaázaná na Mc, supermarkety a iné inštitúcie a keď tie zatvoria alebo je prerusenie dodávok do nich, tak je paralyzovaná z titulu hladu?
Takže ešte raz nenadávam ale vyjadrujem svoj názor, som ochotný ho upraviť na základe informácií, lebo som si vedomý, že vieme len čo nám ukážu... ..
#1222
RE: RE: RE: RE: RE: RE: CO a Armada 1222
Mirka (ID: 202) | 4% Pokročilý
Mirka | 11.6.2010 10:37
Je to jedno Mizu, ked prežili vojensku skolu, tak prežiju už všetko. Ja som len napisala, že boli celý deň o jednej konzerve a ak maš fakt fyzicky makať, tak ťa to kus dodžube.
Ja som nepisala o piatku kedy bolo jasne, že tak skoro zo zamestnnia nepridu.
#1223
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: CO a Armada 1223
Mizu Presovsky (ID: 100) | -14% Majster
Mizu Presovsky | 11.6.2010 10:48
Súhlasím, lebo vojak má byť hladný a nasraný len keď ide do útoku a nie keď má makať na záplavách.
Kririka do radov provianťákov je však aktuálna.
#1249
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: CO a Armada 1249
shuster (ID: 2) | 1% Pokročilý
shuster | 11.6.2010 20:02
Vojaci na mieste boli. Pomahala aj technika firiem TSMP a JVS.
#1444
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: CO a Armada 1444
Mizu Presovsky (ID: 100) | -14% Majster
Mizu Presovsky | 16.6.2010 10:02
Všetkých 21?
#1166
Na odľahčenie 1166
Mizu Presovsky (ID: 100) | -14% Majster
Mizu Presovsky | 10.6.2010 10:02
Dostal som e-mailom takéto foto.
#1282
RE: Na odľahčenie 1282
nonazdar (ID: 231) | 5% Majster
nonazdar | 12.6.2010 15:15
panboh dal vlahu na zdravie...
#1297
RE: RE: Na odľahčenie 1297
monte (ID: 80) | 2% Profesionál
monte | 12.6.2010 21:10
ňe ja mal len glupu nadadu...very sorry
#1371
Cesta na kvasnu vodu - Cemjata 1371
emil (ID: 4) | 11% Začiatočník
emil | 14.6.2010 08:33
Isiel som na prechadzku na Cemjatu a co vidim cesta je fuc :(. vid. foto
#1450
Čo mi rap dal, to mi Hornad vžal 1450
#1501
Záplava a realita 1501
Bianka (ID: 489) | 0% Začiatočník
Bianka | 17.6.2010 17:46
Ľudia,
toto som dnes dostala e-mailom, nemohla som si to nechať len pre seba, tak prosím prečítajte si to.

Vážená redakcia,
nikdy som Vám nepísala a možno môj list vyznie pod vplyvom emócií ešte
trochu hystericky. Budem písať o vlastných zážitkoch, pocitoch a názoroch
za uplynulý víkend. V piatok v noci /4. 6. 2010/ asi o 2 hod spadol môjmu
bratovi dom v Nižnej Myšli. Kedže sme to sa už den pred tým báli čo bude
lebo prvé domy sa začali zosúvať už v pondelok 1.6.
Boli to domy bratovej svokry a švagra. Ten, ktorý bol včera vo
všetkých hlavných správach. V piatok ráno som sa dostala do dediny napriek
tomu, že príjazdové cesty boli pomerne neprejazdné. Prišla som do dediny
a ťažko opísať slovami, čo sa tam dialo. Bolo asi 8, 30 hod. ráno a okrem
miestnych obyvateľov a chaosu tam nebolo nikoho. Vošla som do ruín domu
môjho brata . V dolnej izbe pri krbe bol kráter asi o priemere pol metra.
a ked som kráčala k oknu krútila sa mi hlava, lebo izba šla dolu kopcom.
nebudem opisovať výstup na poschodie po schodoch.
Jednotlivé izby boli od seba rozostúpené asi 10 - 20 cm. V priebehu dňa sa
rozostupy zväčšovali. V dome bolo asi 15 miestnych obyvateľov a vynášali
čo sa dalo. Ukladali to do garáže pred domom alebo nechávali ležať na
tráve. Vonku lialo celý ten deň.
Podotýkam, že dom bol vo veľmi zlom stave. Podarilo sa nám vyniesť to
najhlavnejšie, ked niekto zakričal " všetci von" a tak sme utekali. Bolo
to strašné. Vonku lialo ako z krhly a my sme stáli na daždi a bezmocne sa
dívali na tú strašnú spúšť. Dom prašťal a hýbal sa, zem na dvore sa
rozostupovala a tvorili sa väčšie a väčšie
krátery. Ťažko sa mi o tom píše. Ulice a cesty boli úplne zdemolované a po
prejazdných cestách sa tvorili kolóny všetkého možného čo malo kolésa a
korbu. Na tom sedeli ludia a odvážali to, čo sa im podarilo zachrániť.
Bolo to strašné, bolo to ako za vojny.
Starí chlapi plakali na uliciach, nikto nevedel čo bude. Potom sa
začali trúsiť a plížiť novinári a kameramani ako hyeny, uloviť čo
najväčšiu senzáciu. Miestny sa s nimi ani nechceli baviť a čo som videla,
tak najväčší odpor mali k Markíze. Len stále mi tam niekto chýbal. Nebolo
tam nikoho kto by naozaj pomohol. Bol to 4 deň od zrútenia prvého domu v
dedine a nikde nikoho... ..
Idúc do Myšle zaplavené cesty lemovali vysmiaté ksichty klamárov, ktorí
nám sľubovali všetko nemožné... . Bolo to tragikomické. Bol to výsmech
tejto časti Slovenska, mali sa dať zvesiť z tých bilboardov. Kde
boli... .?? ?? Kde bol Kaliňák s vojskom s
civilnou obranou. Prišli hasiči. No hasiči nepomáhali, potom prišli
vojaci, neviem možno 50 ich bolo. Môjmu bratovi pomohli a neviem či ešte
niekomu. Boli tam asi 5 hodín. Viac tam nebol nik. Dedina sa posúvala
ďalej a ľudia čakali a chránili si holé životy. Urobila sa tam partia asi
17 ročných chlapcov, ktorí pomáhali ľuďom. Tá
veta znie fádne, ale ja by som tích chlapcov navrhla na štátne vyznamenie
/neviem u koho a ako skúste mi pomôcť/. Chlapci od 1. 6. 2010 do 7. 6.
2010 zachraňovali ľuďom majetok i životy!!! !!! !!! !!! !!! !!! !
Skúste si predstaviť, že celá dedina je na tom zle a Vám spadne dom a nie
iba Vám / v piatok ich bolo 60 evakuovaných a
zosunutých , viem od od hasičov/. Každý z tých 60 rodín je v šoku, lebo
nikdy nič také nezažil a nič nemá. Vybehol v noci z domu iba z občianskym
preukazom. Neviete čo máte robiť, cesty nie sú, nákladné autá nie sú,
ľudia nie sú... Každý si chráni svoje... ..
Títo chlapci do včera čo som videla, možno aj dnes pomáhali
ľuďom v celej dedine. Vo dne v noci!!! !!! !!! !!! !! Skúste si to len
predstaviť, že ste odkázaní na pomoc chlapcov, tiež bezdomovcov, ktorích
rodičia vôbec nič nemajú!!! !!
Zohnali autá, naložili, vypratali dom, ak sa niečo dalo povynášať... .
Je to hrdinský čin, ktorý neviem, či vôbec má obdobu v tomto storočí
zvrátenom. Títo chlapci by mali dostať ocenenie, ako dostávali vojaci za
vojny. Možno preháňam, ale
toto by mali byť vzory pre našu mládež.
Prejdem teda k médiám. Správali sa ako supy a snažili sa tam uloviť čo
najväčšiu senzáciu. Mnoho ľudí si dovolilo kritizovať civilnú ochranu,
ktorá sa tam za celý týždeň ani neukázala. Televízia aj printové média,
ktoré tam číhali za každou senzáciou tieto informácie vždy starostlivo
vystrihli. Včera konečne prišli po
urgenciách na drahých džípoch doniesť chlapcom monterky. Začali sa však
rozčuľovať, kto si dovolil kritizovať ich nečinnosť. Na čo je vlastne CO,
načo je vláda, načo je nám Fico a Kaliňák??? ??? ? Veď to bravúrne zvládli
17 roční chlapci. To si zatiaľ nikto neuvodomuje??? ??? ??? Veď to je hamba
celej politickej zberbe.
Opýtajte sa kohokoľvek v Nižnej Myšli na tích chlapcov... . Keby boli
novinári slobodní a mohli písať pravdu, ako to v Myšli naozaj bolo, že
starostlivosť o postihnutích bola v rukách študentíkov gymnázií. To
netušia ani ich učitelia. To by boli "sústa" pre
bulvár a TV. Novinári, ktorí sú v Myšli celý týždeň to vedia, tí chlapci
sa nenechali ani filmovať ani neposkytovali rozhovory. Novinári keby
mohli, by mali neskutočné príbehy o ľudskej dobrote, ktorú som zažila aj
ja v týchto dňoch. tento neskutočný príbeh by pomohol mnohým ľuďom ľahšie
prekonať to, čo sa stalo. Ľudia
potrebujú aj dobro nie iba šoky. Ale "murári" potrebujú jatriť rany a
rozsievať nepokoj. V mútnych vodách sa najlepšie loví. Bol by to krásny
námet na film, nemusel by byť ani "katastroficky. Bolo tu veľmi veľa
tragikomických situácií. HZDS poslalo pomoc zaplaveným dedinám minerálky
s mečiarovou fotkou a sloganom: "kto má rád vodičku, volí osmičku". SDĽ
postavili svoj zelený rozheganý
"kortešačkový" autobus tesne vedľa zaplavených domov v Ždani.
Cesta bola neprejazdná, voda sa vylievala a oni tam zavadzali z tou
rozheganou kraksňou. Chýba im súcit a tošku vrodenej inteligencie čo sa
hodí a čo nie. Viem, že v Košiciach, ked sa vypúšťal Ružín, prišli ludia,
že budú pomáhať pieskovat. Neboli vrecia, neboli lopaty, nik tam nebol
kto by to organizoval... To sú nie len moje konšpirácie. Ako keby bolo
zakázané pomáhať, čím horšie, tým lepšie. Nech mi to niekto vyvráti. Po
týždni katastrof nabehol do Myšle primátor Košíc. Myslím, že on s tým ani
veľmi nič nemá asi to nespadá do jeho kompetencií. Takáto katastrofa ako
sa stala tam, nemá asi v histórií Slovenska obdobu. To nepreháňam.
Každý deň od pondelka tam padajú domy. Zosúvajú sa celé zahrady, domy.
Kostol sa týči nad celou dedinou, ak spadne ten, celá dedina sa zosunie.
Už dnes je to dedina duchov. Ja sama sa neviem ešte celkom spamätať, som
pod vplyvom emócií. V mojej rodine prišli o dom brat, švagor, bratova
svokra a bratov švagor. Je to veľmi ťažké sústo pre našu rodinu. Pevne
verím, že sa ešte viac zomkneme a
s Božou pomocou to nejako prekonáme.
Chcela som to niekde nahlas vykričať ako to je naozaj. Nikde sa to však
nedá , nik nedovolí!!! Nie som jediná, každý sa hnevá, že sme nikde v
telke nevideli vojakov. Kde sú všetci, v Afganistane??? ??? ??? ?
Načo ich vôbec máme, veď niekedy aspon " slúžili socialistickej vlasti
a bránili náš pokojný spánok". Teraz bránia už len "imperialistov" a
odporné murárske záujmy.
#1511
RE: Záplava a realita 1511
bumblefoot (ID: 198) | 0% Začiatočník
bumblefoot | 17.6.2010 23:39
tento clanok bol uverejneny uz 9.6 na stranke dolezite.sk dost zaujimava stranka aj ked pre niekeoho nie... no niektore nazory su tam fakt dobre

Pridať diskusný príspevok môže len registrovaný a prihlásený používateľ.

Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti.
OK