Štvrtok, 28. marec 2024
Meniny má Soňa | zajtra Miroslav
Diskusia k článku:

Navštívte perlu severovýchodu Slovenska - obnovený hrad Zborov

Registrovaný a prihlásený užívateľ má možnosť jednotlivé príspevky hodnotiť.
Diskutujúci odoslaním príspevku potvrdzuje súhlas s Kódexom diskusie
strana 1 / 2
#71691
RE: RE: RE: RE: RE: Abi bul Prešov švetovi 71691
Hangari (ID: 287) | 16% Idol
Hangari | 30.7.2019 05:51 | reakcia na: vlkodlak (29.7.2019 22:03)
... ..ja mislel totu tatranecku Duhu, bars se jej nedari, tha vof tim bi se mozno lepsi lapela.
#71690
RE: RE: RE: RE: Abi bul Prešov švetovi 71690
vlkodlak (ID: 5348) | 0% Majster
vlkodlak | 29.7.2019 22:03 | reakcia na: Hangari (29.7.2019 06:09)
...keby še duha skoncentrovala... tha mohla by še zmenic klľima... a prišľi by cyklony... A TO NICHTO Z NAS NECHCE..!
#71684
RE: RE: RE: Abi bul Prešov švetovi 71684
Hangari (ID: 287) | 16% Idol
Hangari | 29.7.2019 06:09 | reakcia na: vlkodlak (28.7.2019 20:51)
... . no bulo bi fantasticke kebi medzi Bruxelesom a Kosicami vzniknul letecki most a vozel i tutak navstevnikoch. A mohla bi vzniknuc i cestovna kancelarna Duha. A heslo bi mala: Duha vozi duhovich. I eurokomisari bi mohli prisc na prepadovu kontrolu, ci se vof parku dotrimuju eurohodnoti.
#71683
RE: RE: Abi bul Prešov švetovi 71683
vlkodlak (ID: 5348) | 0% Majster
vlkodlak | 28.7.2019 20:51 | reakcia na: vlkodlak (28.7.2019 20:48)
https://www.napalete.sk/policajt-ktory-vyfackal...
#71682
RE: Abi bul Prešov švetovi 71682
vlkodlak (ID: 5348) | 0% Majster
vlkodlak | 28.7.2019 20:48 | reakcia na: Hangari (28.7.2019 19:12)
...tha toten DUHOVY PARK, to je geňialny napad... bo v belgicku take maju a obrovske... tam še stretaju ceploriťkoše z calej EU... a mohľi by ich podporovac: proAgresivne slovensko a iniciatíva za slušne slovensko (za SS), jak i ďalše žaluďe...
#71681
Abi bul Prešov švetovi 71681
Hangari (ID: 287) | 16% Idol
Hangari | 28.7.2019 19:12
Mesto bi malo co najskorej zaujac abi bulo progresivne, bo to terazki trendi. Maľi bi šicko zrobic preto, abi varoš še stal 1. Transgender mestom europi. Zrobic dajaki transgendrer free duhovi park. Napr. vof totim parku bi bul detektor pohlavi, co bi vam zrobel test jake sce mali pohlavie pred rokom, jake budze o rok, chlopsku porodnicu, križene pohlavi, notarske strediko na registrovaňe pohlavi, predaj trojnitkovich slipoch, psie budki, kec budzece mac cigaňikovej sindrom, bocaňe hňezdo, kec budzece še citiť Babišom, duhovu špacirku po mesce viužic žeľeni ciklochodnik premaľovani na duhovi. Mišľim totim hodnotom, bi kapli aj eurofondi. Patroni bi mohli bic, Beňova, Šimečka, Nicholsonova a generalnim sponzorom bi bul Lajči Marakešski.
#71671
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Navštívte perlu severovýchodu Slovenska - obnovený hrad Zborov 71671
Opteron (ID: 5234) | -17% Profesionál
Opteron | 26.7.2019 07:35 | reakcia na: Opteron (26.7.2019 07:19)
Turizmus u nas by som uplne nezavrhoval, mame viac historickych budov a pamiatok ako BJ ci LE. Navyse mame aj unikaty ako Solivar. Problemom je skor lokalizacia. Kym BJ je na okraji trhu prace a je nuteny hladat pracu v inych oblastiach, napr. turizme, u nas je to inaksie, mame tu aj viac priemyslu a mesto nie je nutene hladat pracovne miesta v turizme do takej miery ako v BJ. Potom je to aj neschopnost miestnych podnikatelov predat to co mame. Chybaju akciove baliky na pobyt a sluzby, kym TESCO, Kaufland, ci Lidl nas aj dvakta tyzdenne bombarduju akciovym letakom rovno do schranky a rovnako maju svoje ponuky zverejnovane na webe, nas cestovny ruch a ludia ktory by z neho mali profitovat ako keby zaspali dobu. Nie sme uplna diera, presov ma co ukazat, no ucastnici na turistickom trhu u nas su prilis fragmentovani, nevedia vytvorit spolocnu viziu ci ponuknut impulz nato aby sa aj ostatni zobudili.
#71670
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Navštívte perlu severovýchodu Slovenska - obnovený hrad Zborov 71670
Opteron (ID: 5234) | -17% Profesionál
Opteron | 26.7.2019 07:19 | reakcia na: xelen (25.7.2019 15:12)
A to podstatne na zaver, nezalezi aka oblast sa pranieruje, vzdy je to o tom, ze v mnozine problemu je vzdy viacero subjektov a pokial budeme vyberat len jedneho a vynit ho zo vsetkych zlyhani, nikdy sa nedopracujeme ku rieseniu. Vsetci musia tahat za jeden povraz, nie ze iba jeden bude tahat a ostatni sa budu pozerat co z toho kapne.
#71666
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Navštívte perlu severovýchodu Slovenska - obnovený hrad Zborov 71666
xelen (ID: 735) | 22% Majster
xelen | 25.7.2019 15:12 | reakcia na: Opteron (25.7.2019 10:20)
Súhlasím s tebou, že propagácia je slabá a je ťažko nájsť na webe informácie o našej lokalite. Človeka mimo región tu teda neťahá, lebo nevie, čo tu uvidí.

A taký katalóg všetkých atrakcií v okolí je podľa mňa super nápad. Hoc aj nech je na obyčajnom novinovom papieri. Ale nech je tam všetko.. aj podnikatelia, čo si to nezaplatili aj blbosti typu jazierok a rybníkov, drevených sôch a opustených budov. Sú v okolí stovky malých prekvapení o ktorých nevie ani domáci. Hoc aj nech to vyzerá ako ten letáčik z Agromilku. To je fajn nápad a veľmi by pomohlo mať všetko po ruke. Mohlo by sa to rozdávať na školách deťom v kraji.

Zľavy sú fajn, vždy potešia. Zase ľudia si zvyknú, vyžadujú ich a keď nič ako cenu neponúkneš, idú inde. Vždy je to mix viacerých faktorov. V BA už ľudia nekupujú najlacnejšie mäso ale dajú viac za kvalitu. Ale zase ja nepodníkám, tak neviem. To je môj naivný pohľad na podnikanie. Všade píšu, že treba inovovať, ponúkať dačo špeci a veľa za to pýtať. Zľavy skorej keby tu bola masová turistika, žeby sa na veľkej škále zľavy rozptýlili a podnikatelia neskončili v strate.

Podľa mňa by turizmu pomohlo menej regulácii, byrokracie, administratívy. Aj v Rakúsku prevládajú rodinné penzióny. Je to náročná práca slúžiť turistom. Nie každý má v sebe pokoru slúžiť. Mne väčšina ľudí mimo Prešov vraví, že predavači a ľudia v službách sa v Prešove správajú hrozne v porovnaní s ich mestom. Ale to my sme taká nátura, nemyslíme to zle, sme zvyknutí. Oni nie sú pripravení na nás a my na nich.

Bez spolupráce mesta, škôl, podnikateľov a organizácii turistického ruchu, to je motkanie. A chce mesto rozvíjať turistický ruch, alebo má iné priority? Neviem. Možno väčší prínos by malo euro mesta investované do technických odborov na školách ako do hotelových škôl.

Neviem sa už viac vyjadriť. Podľa mňa Prešov by sa mal zameriať na iné oblasti ako turistický ruch. Podľa mňa to nie je naša priorita. Prešov bol vždy silný v elektrotechnickom priemysle. Ja by som s Bardejovom, či Levočou nesúťažil. Skôr by som sa snažil byť príveskom úspešnejšieho - napr. Košice a investoval energiu do perspektívnejšej oblasti hospodárstva.
#71661
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Navštívte perlu severovýchodu Slovenska - obnovený hrad Zborov 71661
Opteron (ID: 5234) | -17% Profesionál
Opteron | 25.7.2019 10:20 | reakcia na: Opteron (25.7.2019 09:51)
Dnes uz ma skoro kazdy smartfon. Pribuda coraz viac ludi, co dolezite financne operacie realizuje cez smartfon prostrednictvom voucherov ci inych foriem zliav z webov na to urcenych. Ked o sebe nedas vediet na webe, nik sa o tebe nedozvie. Ponuky zliav z urcitych lokalit zvysuju atraktivitu danej lokality a tym padom aj frekvenciu navstevnosti.
#71660
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Navštívte perlu severovýchodu Slovenska - obnovený hrad Zborov 71660
Opteron (ID: 5234) | -17% Profesionál
Opteron | 25.7.2019 09:51 | reakcia na: xelen (25.7.2019 09:08)
Nic nie je dnes zadarmo, celkovo chybaju PO podnikatelske subjekty, ktore by ponukali castejsie akciove baliky na ubytovanie a sluzby na webe. Inac sa turizmus u nas nikam nepohne. Ked som ja siel do Tatier, prve co som hladal boli zlavove baliky. Nesiel som tam na blind, kto ponukal najlepsiu ponuku ten bol v kurze.

Na viac dni by aj bolo co robit aj u nas ak by okolite subjekty na trhu ponukali akciove baliky na vsakovake sluzby (welness, kupaliska, stravovanie, kina, galerie, muzea ... ). Dnes i Agromilk vydava akciovy letak a kazdy tyzden mas novy, predajcovia v obchodoch to uz davno pochopili, ze inac sa neudrzia. To iste by mali pochopit aj ini hraci na trhu, ak chcu rast.
#71659
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Navštívte perlu severovýchodu Slovenska - obnovený hrad Zborov 71659
xelen (ID: 735) | 22% Majster
xelen | 25.7.2019 09:08 | reakcia na: Opteron (24.7.2019 12:27)
Zľavové weby majú svoje provízie. Nerobia to zadarmo a je to iste viac ako 10%. Skončilo by to tak, že ceny ubytovania by boli nadhodnotené a až po zľave na týchto weboch, by mali presne takú istú cenu ako pred zľavou.

Na 2-3 dni tu zatiaľ nemáš čo robiť, resp. neexistuje povedomie, čo by sa tu malo robiť 2-3 dni pre človeka mimo kraj. Málokto je taký, že idem, nechám sa prekvapiť.

Ak by bol šikovný manažér, určite by sa jeho podnik vyšvihol. Vždy je to o človeku. Talenty sú však zriedkavé a väčšinou idú tam, kde sú dobre zaplatené.. na západ. Dúfajme, že sa v 50tke vrátia aspoň niektorí.

Hej, ľudia sú veľmi dôležití, ale treba ich aj dobre zaplatiť. V Prešove nie je taká kultúra, že zamestnám a nechám si poradiť od šikovnejšieho podriadeného. Majiteľ má vždy pravdu, hlavne keď sa mu nechce argumentovať.
#71639
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Navštívte perlu severovýchodu Slovenska - obnovený hrad Zborov 71639
Opteron (ID: 5234) | -17% Profesionál
Opteron | 24.7.2019 12:27 | reakcia na: xelen (24.7.2019 11:17)
Netreba hladat vinu len jednym smerom. Faktom je, ze presovske ubytovacie zariadenia riadia ludia s obmedzenou viziou. Tu nik nevravi davat nenormalne zlavy ale hovori sa o tom, ze nevedia dat na trh akciove ceny ubytovania, poviem priklad, prides na tyzden tak mas zlavu z ubytovania 10-20% a to prasknes na zlavomat atd. Tie weby, ktore pracuju s akciovym pobytom Presov skoro vobec nepoznaju, lebo miestna sukromna sfera uz zabehla do urciteho pianka, tak im to ide, tak to maju nastavene a hotovo. Dnes ti davaju akcie uz aj v trafike na vselico. Tuna je sice ubytovaci trh ale nie je dostatocne konkurencne vyvazeny aby robil tlak na prevadzkovatelov tychto zariadeni. Vysledkom je to co tu mame teraz. Ak by prisiel manazer hotela zo Strbskeho plesa len by krutil hlavou ak by v jendom z nasich hotelov nevidel skoro ziadnu akciovu ponuku na ubytovanie na weboch, ktore s tym pracuju.
#71637
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Navštívte perlu severovýchodu Slovenska - obnovený hrad Zborov 71637
xelen (ID: 735) | 22% Majster
xelen | 24.7.2019 11:17 | reakcia na: Opteron (24.7.2019 09:49)
Mesto nemá veľa možností dať úľavu. Podľa mňa môže tak maximálne odpustiť daň z ubytovania, to i tak platí turista a znížiť daň z nehnuteľností (čo je už dnes veľmi nízke). Mesto nevie pomôcť znížiť náklady. Môže dať grant.

Mesto môže vytvoriť niečo ako komisiu pre turistický ruch. Ak chce mať silný turistický ruch, lebo to teraz nikto nevie, lebo chýba tá vízia, čo chceme. Ale ak by vedelo, že chce mať silný turistický ruch, tak by mohlo pomôcť sektoru s projektmi ku eurofondom, so spoločnou propagáciou, s výchovou mladých do služieb (či už mladí chcú a ostanú v PO je iná otázka). Ono by to mesto muselo vnímať kus ako sebaobetu, lebo by robilo služby pre podnikateľov bez okamžitého prínosu pre mesto.

A cena. Hmm.. nízka. Ťažko udržať nízku cenu, keď ľuďom treba zaplatiť víkendy, sviatky a ak dostanú v automobilke viac, v turizme robiť nebudú.

Podnikatelia robia na Slovensku v turizme tak, ako sa to sami naučili. Socializmus prerušil vzťah ku podnikaniu. Dobré, že mladí študujú po svete, že tam robia a môžeme dúfať, že keď budú mať 50 rokov, tak aspoň každý 10. s dobrým vzdelaním a so skúsenosťami od najlepších sa vráti na Slovensko a možno tu otvorí nejaký ten biznis.

Keby mal Prešov 10 takých hodnotných atrakcií ako Solivar alebo Plaza beach, bola by to významná destinácia na Slovensku.
#71635
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Navštívte perlu severovýchodu Slovenska - obnovený hrad Zborov 71635
Opteron (ID: 5234) | -17% Profesionál
Opteron | 24.7.2019 09:49 | reakcia na: Opteron (24.7.2019 08:16)
Treba si pozriet zlavomat, Presov je pre neho skoro neznami pojem. Sukromny sektor ma zmyslanie ake ma. Skor ich zaujima ten co potrebuje prespat v meste, nie ti co by mohli prist na tyzden pozriet si mesto a okolie. Nemas skratka zvyhodnene pobyty na dlshie obdobia. Nik to neponuka tak aby to bolo pocut. Kazdy chce iba za svoju noc v hoteloch pevnu sumu. A cia je to chyba.
#71630
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Navštívte perlu severovýchodu Slovenska - obnovený hrad Zborov 71630
Opteron (ID: 5234) | -17% Profesionál
Opteron | 24.7.2019 08:16 | reakcia na: xelen (23.7.2019 21:17)
Cena je stanovena ponukou a dopytom. Cena je alfa a omega vsetkeho. Niektore produkty su unikatne, maju pridanu hodnotu, napr. tatry, kupele ... a potom tu mame produkty, ktore moze ponuknut skoro kazdy, to je stravovanie, ubytovanie atd.. Lenze Presov nema kupele, nema tatry, ma co ma, ma ubytovanie, ma stravovanie, ma nejake atrakcie, historicke centrum-pivnice, Solivar a tie dlasie veci a aby sem prisiel turista musi byt cenovo lakave to co uz mame. Musime mat lacnejsie ubytovanie, stravovanie avsak dostatocne kvalitne. Aby sa toto dalo dosiahnut, mohlo by mesto dat ulavu tymto zariadeniam ak splnia urcite podmienky. Turisti sa uz potom postaraju o dobru odozvu. Take nieco nevznika cez noc, trva roky kym sa nejaka destinacia spopularizuje. Dnes ti netreba ani reklamu, staci pouzivat zlavomat, trivago a nakrmit to dobrou cenou a fotkami. Otazka ale znie nakolko je ochotny privatny sektor spojit sily a znizit si prijem s ulavami od mesta. Nie je vsetko otazka mesta ale aj tych co podnikaju.
#71628
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Navštívte perlu severovýchodu Slovenska - obnovený hrad Zborov 71628
xelen (ID: 735) | 22% Majster
xelen | 23.7.2019 21:17 | reakcia na: Opteron (23.7.2019 12:37)
Ok. Najprv chcem mať k dispozícii jasnú víziu Prešova. Čím má byť Prešov a aká má byť jeho identita. Ako u detí, či chceš mať z dcéry až vyrastie političku alebo doktorku. Potom ju vieš krokmi nasmerovať ku kariére. Až bude vízia, potom bude všetkým jasné, ako postupovať aj v turistickom ruchu.

Prešov by chcel byť naraz mestom mladých (Univerzita, hluk, mobilita), mekkou kreatívneho priemyslu (sloboda, dravosť, drogy) a zároveň mestom pre rodiny (bezpečnosť, regulácie, nuda) a do toho centrom Rusínskej kultúry (multi-kulti, právoslávie, dotácie pre menšiny) a ešte aj kresťanským mestom (tradície, uzavretie sa, zavreté obchody v nedeľu). Viaceré "chcelo by" sa navzájom bijú.

Ak mi povieš víziu mesta, ja ti poviem návrhy.

Ja navrhujem nesúťažiť v turistickom ruchu s mestami v našom okolí, ktoré majú na turistický ruch lepšie predpoklady a radšej vraziť peniaze do odborníkov, ktorý vytvoria víziu mesta na 50 rokov, ktorej sa budeme držať bez ohľadu na zmenu v mestskej politickej scéne.

Výborný krok mesta bol dokument - Manuál tvorby verejných priestranstiev. Aby nebol chaos, aby to malo nejaký plán.

Ty čo navrhuješ, aby v meste prespalo denne aspoň 250 turistov?
#71627
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Navštívte perlu severovýchodu Slovenska - obnovený hrad Zborov 71627
Opteron (ID: 5234) | -17% Profesionál
Opteron | 23.7.2019 12:37 | reakcia na: xelen (23.7.2019 09:37)
Kritika nic nestoji, navrhni nieco konkretne.
#71625
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Navštívte perlu severovýchodu Slovenska - obnovený hrad Zborov 71625
xelen (ID: 735) | 22% Majster
xelen | 23.7.2019 09:37 | reakcia na: Opteron (23.7.2019 07:17)
Porovnaj si len návštevnosť Slovenska s ostanými krajinami v blízkom regióne na počet obyvateľov. Čosi robíme na Slovensku zle.

Nie je dobré byť spokojný. Treba biť na poplach. Tento stav nevyhovuje Slovensku, vyhovuje susedným krajinám.

Málokto chce ísť do neznáma. Dobré meno regiónu sa buduje roky. Sme vo svete málo známi. A to ti povie každý, kto bol mimo regiónu, kto sa pohybuje v diverzifikovanom svete, kde sused nie je myšlienkovou kópiou suseda.
#71623
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Navštívte perlu severovýchodu Slovenska - obnovený hrad Zborov 71623
xelen (ID: 735) | 22% Majster
xelen | 23.7.2019 09:27 | reakcia na: Opteron (23.7.2019 07:17)
Môj názor je subjektívny a vychádza z komunikácie s ľudmi zo západu Slovenska. Povedomie Slováka o Prešove sa dá zhrnúť do čarovnej expremiérovej formulky - Na východe nič nie je. Pre Slováka mimo východného Slovenska končí Slovensko v Poprade a za Popradom je to, čo pre nás Zakarpatie.

Ku objektívnym číslam som sa nedopracoval. Asi sa naozaj nie je čím chváliť. Posledné číslo som našiel o počte prenocovaní v Prešove za rok 2016 - 80665 prenocovaní - priemerne v Prešove za deň prespí 221 ľudí. Objektívne sa teda naozaj nedá povedať, že turistický ruch v Prešove je v rozpuku.

Prešov potrebuje zvýšiť peniaze na propagáciu... najať reklamného mága typu Fedor Flašík a zaplatiť ho... naučiť ľudí v turistickom ruch obsluhovať a slúžiť s úsmevom a zaplatiť ich... . a nakoniec zabezpečiť ubytovacie zariadenia.

Propagácia Prešova je nevyhnutná, aby pre Slováka mimo región nebol Prešov len modrý bod na mape. Potrebujeme vybudovať asociácie v podvedomí ľudí na Slovensku o Prešove a jeho jedinečných aspektoch turistického ruchu.

Jedna vec je žiť v ilúzii a byť spokojný so stavom v Prešov, či na Slovensku a druhá vec je prekročiť mentálne región, krajinu a pozrieť sa na nás očami ľudí z iných regiónov, krajín... vtedy sa dá konštruktívne porozprávať a meniť veci k lepšiemu. To platí pre všetky aspekty života.

Pridať diskusný príspevok môže len registrovaný a prihlásený používateľ.

Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti.
OK