Diskusia k článku:
Pred siedmymi rokmi spustili podpisovú akciu rusínsky orientované periodiká, Rusín a Ľudové noviny so sídlom v Prešove, podpisový hárok mal názov Charta rusínskych gréckokatolíckych veriacich, s cieľom uznania Rusínskej gréckokatolíckej cirkvi na Slovensku a o vymenovanie jej rusínskeho biskupa. Gréckokatolícke biskupstvo v Prešove podpisovú akciu, Chartu rusínskych gréckokatolíckych veriacich, odmietlo. Arcibiskup, metropolita Ján Babjak k rusínskym gréckokatolíckym veriacim povedal: "K rusínskym veriacim prejavujem záujem, lebo sú to moji veriaci. Robím všetko pre ich duchovné dobro, je o nich postarané. Ale nebudem vytvárať biskupstvá podľa národností". Všimnite si čo napísal a ako sa vyhrážal jeden z aktivistov Rusínov, Peter Krajňák st. : "Neústupčivosť a kontradiktórnosť postojov prešovského biskupstva spôsobí vleklý a gréckokatolícku cirkev oslabujúci konflikt medzi veriacimi a ich cirkevnými predstavenými, ktorý v dnešnej dobe prezentovaný z politického hľadiska ako konflikt národnostný, môže mať nežiaduce následky."
Nacionalistickí radikáli naďalej zjavne motajú hlavy a otvorene hovoria o územných nárokoch Rusínov, idú cestou deštrukcie, cestou rozkolu, ktorý môže mať iba negatívny vplyv na osud celej rusínsko-ukrajinskej komunity. V týchto súvislostiach chýba len, aby sa objavili mapy zahrňujúce Prjaševščinu - územie vostočnoj Slovakiji (rozumej severovýchodné Slovensko aj s mestom Prešov) do Rusíniji, totiž Prjaševščina, podľa istých kruhov, jednoznačne patrí do teritória Rusíniji. Tragédiou rusínsko-ukrajinskej komunity sú individuá, ktorým sa z času na čas zmení národnosť podľa výšky grantov a možnosti vlastného profitu.
Výkon práv občanov patriacich k národnostným menšinám a etnickým skupinám zaručených v ústave nesmie viesť k ohrozeniu zvrchovanosti a územnej celistvosti Slovenskej republiky a k diskriminácii jej ostatného obyvateľstva. Zakarpatská oblasť je súčasťou územného celku Ukrajiny, materským štátom Rusínov je Ukrajina. Akákoľvek podpora separatizmu je zasahovaním do vnútorných záležitosti Ukrajiny. Hovoriť o priateľských vzťahoch a všestrannej spolupráci s Ukrajinou, na strane druhej krok po kroku živiť a podporovať rusínsky separatizmus je prinajmenšom šialenstvo, ktoré v budúcnosti riziko konfliktu priebežne čoraz viacej zväčšuje. Nezmysly, ktoré medzi príslušníkmi rusínsko-ukrajinskej komunity šíria predstavitelia občianskych združení Rusínov, majú byť akože tou ich systematickou kultúrno-osvetovou prácou?
BTW šovinisti zo strany Jobbik v rámci EÚ rokovali s viacerými politickými stranami, občianskymi združeniami, zástupcami samospráv o požiadavkách (12 bodov) s cieľom zrušenia Trianonskej mierovej zmluvy:
Bod 3. Területi autonómia a felvidéki magyarságnak.
Bod 5. Önálló magyar járás Kárpátalján.
Riadení a dobre organizovaní extrémisti priamo podporujúci Orbanovu Fidesz, s ideologickými a politickými väzbami na Zakarpatsko.
Platforma Okrúhleho stola Rusínov Slovenska (OSRS) má od soboty nové vedenie. Alexandra Dulebu, ktorého analýzy aktuálnej situácie na Ukrajine sme v predchádzajúcich týždňoch mali možnosť denno-denne sledovať v televízii a rozhlase, vystriedal na čele Andrej Liga, rusínsky právnik, prokurátor Krajskej prokuratúry v Prešove. Snáď by sa JUDr. Liga mohol zapojiť do tejto diskusie, k vyššie uvedenému: uznanie rusínskeho kodifikovaného jazyka na Ukrajine, snahy Rusínov o autonómiu, ... napísať svoj názor.
Rusíni si ťažkajú tiež na silnú asimiláciu. Na asimiláciu aj s cigánmi, ale osobne mám skôr pocit, že Rusíni sa najradšej asimilujú so Slovákmi. A pokiaľ je mi známe, sú len dve školy základného stupňa s vyučovaním rusínskeho jazyka a dve materské škôlky. Na stredných školách sa vyučuje rusínčina len v piatich prípadoch.
p.s. Pochadza zo Svidnika, v Presove uci na Institute politologie na Filozofickej fakulte, je riaditelom Vyskumneho centra Slovenskej spolocnosti pre zahranicnu politiku.
Politici, aktivisti rusínskeho pôvodu, dodnes hádžu špinu na Slovensko a rozdúchavajú národnostné spory.
cela nimi prezentovana historia je len a len hromadou lzi a manipulacii, prostriedok na odvratenie pozornosti. Môzu s nami podiskutovat, ked maju na to vlohy a najmä gule...
V Prešove má sídlo rusínska strana Náš kraj, predsedníčkou je Ľuba Kráľová, v rokoch 1978 - 1983 vyštudovala v Sovietskom zväze, odbor vedecký komunizmus, sociálnopolitické učenie marxizmu. Keďže väčšina politicky činných Rusínov sa nachádza v Most-Hit a SMK, do Nášho kraja angažujú Maďarov z juhu východného Slovenska. Snažia sa zapojiť aj cigánov, teda cigánov na Slovensku nezneužívajú iba Maďari, ako výťah do funkcie ich použil aj predseda VÚC, Chudík, a ako vidíš, ten sa po Prešove sám ani neprejde, má strach, bojí sa.
Registracne protokoly agenturnych a operativnych zväzkov Stb
Fedor Vico =AGENT!!!
krycie meno Viera
registracne cislo 2847
Mimoriadny snem zhodnotil slabý výsledok strany v marcových parlamentných voľbách (0,19 %), vacsiu podporu ma aj zvaz chovatelov slimakov, ,, ha ha ..aj to hovori o realnej sile urcitych mikro mini pidi straniciek
Btw Zozuľák (poznáš) zdôraznil, že ak má Ukrajina záujem vstúpiť do EU, musí uznať Rusínov ako národnosť, bez toho sa jej údajne vstup nepodarí.
Avšak na Kongrese Rusínov v Pardubiciach sa jasne ukázala ruská orientácia(!) aktivít Rusínov. Kongres, diskusia, prebiehala v ruskom jazyku a za štátny jazyk na Podkarpatskej Rusi navrhli ruštinu ako znak protestu proti Ukrajine.
Názov štátu - Republika Podkarpatská Rus
Politické zriadenie - parlamentná republika
Hlavné mesto - Užhorod
Štátny symbol - erb s červeným medveďom
Štátna mena - 1 Tis
Status republiky - demilitarizovaná zóna s medzinárodnými garanciami Ruskej federácie
Vyšli s požiadavkou vrátenia 23 miliárd Euro zo strany Ukrajiny za 18 rokov neoprávnenej správy na Podkarpatskej Rusi.
Predstavitelia Ukrajiny vyhlasili, že Rusínov ako národnosť nikdy neuznajú. Julia Tymošenková už dávnejšie vyzvala ukrajinské tajné služby k aktivite v oblasti Zakarpatska.
Reálne hrozí na našej východnej hranici rozpútanie národnostného konfliktu na kosovský spôsob, zneužitie Rusínov na politické hry svetových mocností.
Napätie sa stupňuje.
Stari Madari (stari Uhri) tvorili rôznorodu zmes azijskych, turkitskych a uralsko - altajskych kmenov. Z pôvodnej vlasti za Uralom ich vyhnal napor bojovnych Pecenehov. Prvy raz ich historia zaznamenala roku 830 v oblasti Levedija severne od polostrova Krym, kde az do koku 885 zili spolu s Chazarmi, chazarskymi Turkami. Prave tu na severnom pobrezi Cierneho mora ziskali vladu nad staromadarskymi kmenmi prislusnici tejto tureckej slachty. Korene madarskeho naroda su azijske, staroturecke (Almoš-ulumus znamena po turecky kupeny, Arpad znamena panovnik). Arpad je teda oznacenie hodnosti a skutocne meno vodcu Arpada (syn Almosa) nie je zname. Roku 965 kyjevske knieza Sviatoslav znicil Chazarsku risu, spojenca a tutora starych Madarov. Od roku 740 rozhodnutim chana Bulana bola statnym nabozenstvom Chazarskej rise zidovska viera, cize nie je vylucene, ze madarsky praotec Arpad bol obrezany.
Starych Madarov uz v case presunu z Levedije viedla slachta tureckeho pôvodu, chazarski Turci. Na cele jednotlivych kmenov stali dosadeni(!) nacelnici. Odstartovala sa tak trvala tradicia vodcov z cudzej krvi a rozdelenie (staro)Madarov vlastne na dva narody v jednom - na lud a smutne znamu privilegovanu vodcovsku vrstvu, takzvany pansky narod. Verecky priesmyk v Karpatoch, tzv. Rusku branu, prekrocili za velmi dramatickych okolnosti. Takych dramatickych, ze ich pravy obraz dodnes sokuje madarskych historikov, potomkov a dedicov do tej miery, ze pred nim radsej zatvaraju oci. Madari pocas ritualnej obete roku 895 za ucasti novoinstalovaneho vodcu Arpada, syna Almosa, a celej mocenskej elity kmenoveho zväzu starych Madarov, cize aj siedmych nacelnikov, ktori predtym prisahali Almosovi vernost vlastnou krvou (krvnou zmluvou), zavrazdili svojho sakralneho krala Almosa na ukrajinskej strane Vereckeho priesmyku. Nebolo to nic ine ako prejav vrcholnej beznadeje. Do Karpatskej kotliny pritiahli zdecimovane staromadarske kmene s vazalsky sklonenou hlavou pred Velkou Moravou. Zufali, ubiedeni utecenci po serii tazkych porazok.
Takze "ZAUJATIE VLASTI" vyzeralo celkom inak ako vitazoslavny prichod hrdych vitazov, ktory dnes Budapest s dobovo modnym liberalno - demokratickym usmevom serviruje Europe. Staromadarska pastiersko - koristnicka spolocnost bola paraziticka, neproduktivna. Zvyk nasavat a zneuzivat cudzie i ludske zdroje, spôsob zivota, ktory sa neobisiel bez sustavneho ohrozovania okolia, tato tradicia v madarskom "panskom narode" prezila az do modernej sucasnosti. Navyse obohatena o snahu pchat a skrtit cudzie hlavy "menejcennych" v sluckach vlastnej politickej a etickej nezodpovednosti.
Po nápore Pečenehov sa starí Maďari na niekoľko rokov utáborili v oblasti Atelkuzu, pri dolnom toku Dunaja a považovali sa za poddaných Byzancie. Osadenie staromaďarských kmeňov v oblasti Atelkuzu bolo premysleným ťahom byzantskej diplomacie vedenej cisárom, ktorého volali Lev Múdry. Najväčším súperom Byzancie na Balkáne bolo silné bulharské mocnárstvo a bojovní kočovníci boli nástrojom na vytvorenie severného frontu proti bulharskému cisárovi Simeonovi II. V roku 895 starých Maďarov, prepadávajúcich bulharské hranice, Bulhari zaskočili a veľkú časť ich vojska pobili. Po zdrvujúcej porážke v boji s Bulharmi a trestnej výprave a vyvraždení kočovísk v Atelkuze Pečenehmi, v chvate opustili túto dočasnú vlasť. Do Karpatskej kotliny pritiahli prenasledovaní mocnejšími nepriateľmi a len čo prekročili Karpaty, ich nový vojvodca Arpád poslal na Veľkú Moravu, k správcovi východnej časti ríše kniežaťu Svätoplukovi II. , poslov s prosbou o povolenie usadiť sa v severnejšej, riedko osídlenej, nížinato-močaristej časti medzi Dunajom a Tisou. Po krachu ťaženia proti Bulharom, vodcovia kočovníkov začali rozohrávať svoje žoldniersko-spojenecké hry medzi ďalšími dvoma silnými ríšami: Veľkomoravskou a Východofranskou.
Texty O spravovaní ríše, rok 950, hovoria: "Staromaďarské kmene (v texte nazvaní Turkami), dajúc sa na útek, hľadali krajinu, kde by sa usadili, a vyženúc tých, ktorí bývali vo Veľkej Morave, usadili sa v ich zemi a tam bývajú až po dnešný deň. Pri výtoku rieky je Sermion, na dva dni cesty od Belehradu, a potom je Veľká Morava, ktorú Turci úplne zničili a obsadili a kde predtým panoval Svätopluk"
Arpad sice poslal poslov k Svätoplukovi II. , ale suhlas docasne sa usadit pri Tise dal staromadarskym kmenom Mojmir II. V spomenutom 895.roku doslo k velkemu rozkolu medzi Mojmirom a Svätoplukom II. Nedospeleho chlapca Svätopluka II. a jeho blizkych ludi Mojmir uväznil.
Ďakujem
http://zurnal.pravda.sk/neznama-historia/clanok...
tepšička otvoril k problematike na fóre .pis. novú diskusnú tému "Chceli, aby Prešov patril k Ukrajine".
Čo poviete?
Michal Kaliňák do mestského zastupiteľstva i do VÚC kandidoval za a s podporou SMER - sociálna demokracia.
Teda nech si Rusíni nezťažujú. Vo funkcii vládneho splnomocnenca mohli mať Kaliňáka a pri ňom i Krajňáka ml. Obaja ponúknuté funkcie na Úrade vlády odmietli.
"Predseda Mosta–Híd Béla Bugár aktuálne sa snaží zneužiť rusínsku menšinu na ceste k autonómii. Dnes som žasol z tlačovej správy, podľa ktorej majú Rusíni snahu dosiahnuť autonómiu. Predpokladám, že Bugár pochopil, že nemôže používať v požiadavkách čisto maďarskú kartu a začína zneužívať Rusínov na cestu k autonómii. V najbližšom čase ich vyzveme, aby sa zneužívať nedali. Politika SMK a Hídu je pre mňa v jednej veci identická. Pán Berényi je úprimný politik, ktorý sa netají tým, že pre neho je komunál cesta k autonómii. Najslušnejší a najrafinovanejší politik Slovenska je pán Bugár, ale ide takisto k cieľu, ktorý si vytýčil"
Danko spravne poukazal, ze niektore rusinske zdruzenia maju blizko k smk a mostu-hid.
http://presov.korzar.sme.sk/c/7719448/presovsky...
http://presov.korzar.sme.sk/c/7854198/rusini-ch...
Peter Krajnak mladsi je poslancom mestskeho zastupitelstva. Aku narodnost budu mat jeho potomkovia, romsku ci rusinsku? Tak aku? Romsku ci rusinsku? Ta ciganka, s ktorou sa ozenil, sa hlasi k akej narodnosti, madarskej, romskej ci teraz po svadbe uz k rusinskej?
Rusnaci bandu biju s Madarmi... Ziadna autonomia na Slovensku nebude. To nech si vyhodia z tych svojich rusnackych a madarskych gebul...
Na Slovensku funkciu predsedu OSRS obhájil prokurátor Krajskej prokuratúry v Prešove, Andrej Liga. Krajňákovci idú cez rusínsky Spolok svätého Jána Krstiteľa, aktivitami ktorého by mala byť práca s deťmi a mládežou. Rusíni mi tým pripomenuli Attilu Szekrenyessyho, ktorý sa tiež v takomto duchu prihovára prešovskej maďarskej mládeži.
Rusnaci ziadaju autonomiu po vzore Donecka a Luhanska, autonomiu ako Donbas... dohodli sa na vzajomnej podpore, spajaju nespojitelne... aj Orban autonomiu pre Madarov na Zakarpatsku...
Kňazov a bohoslovcov nech súdia tí, čo ich majú za morálne autority. Ak to nevadí veriacim, mne to tiež nevadí. Dokiaľ mi neobmedzujú osobný život.
klikni
http://www.topky.sk/cl/11/1345175/Skandal-v-cir...
Myšlienky proti N.w. O- sú myšlienkový zločin, ktorý sa tvrdo trestá. A človeka môže prezradiť aj samotný výraz tváre, mimovoľný tik ---a myšlienková polícia ich skôr či neskôr odhalí .
N. W. O- chce úplné pokorenie a obrat myslenia o 180 stupňov. Chce od človeka, aby úprimne miloval Veľkého brata a bez hraníc mu veril.
Ide o diktatúru, ktorá vládne tak efektívne, že si ľudia prestávajú uvedomovať iné možnosti, prestávajú myslieť. Vnímajú len heslá a priemyslovo vytváranú zábavu.
Od radového obyvateľstva sa vyžaduje, aby úprimne jasalo nad prácou N. W. O a zo srdca nenávidelo jej nepriateľov, ale zároveň veľmi nepremýšľalo...next
https://www.youtube.com/watch?v=U84V-nNLwRc
https://www.youtube.com/watch?v=urcbpfRi3j8
https://www.youtube.com/watch?v=uq96fvjPuoA
https://www.youtube.com/watch?v=xi4TDt-8Hxs
https://www.youtube.com/watch?v=88MZPz0nC6c
--vivat Stvrta risa...next
-ma Ukraine nie je FAŠIZMUS... ..next
--specialne jednotky pri akciach nemaju ziadne doklady , ziadne hodnosti , ziadne poznavacie znamenia, ,atd atd
--toto bola len taka demo-skuska na rozputanie ovela vacsej krvavej hry...next
-v Uzhorode /3 km/za slovenskou hranicou su uz tazke dela , ktore maju dostrel 40 km..
__uuupss--- nahodne na uzemie Slovenska do obyvanej casti dopadol delostrelecky granat..
--deň D je už tu... .next??? ??
http://radost88.webnode.sk/news/vybombarduje-na...
https://www.youtube.com/watch?t=16&v=hexRskhproc
--prokuratúra Ľvovskej oblasti informovala, že hlavnou verziou pri vyšetrovaní zostáva „diverzia s cieľom dezorganizovať prácu štátnych orgánov a šíriť paniku medzi obyvateľstvom“... .
----vivat majdan demokracia...
- ale-------NA UKRAINE FAŠIZMUS NIE JE , ,, ,next
Ale co ty stale mas a narabas s fasizmom na Ukrajine?
-http://www.thetimes.co.uk/tto/news/world/europe...
---ha ha ha
Len vedenie má svedomie a nechce prestúpiť zákon. Ostreľovať vlastné mestá raketometmi, na to treba nejakého nácka, to súdny človek neurobí.
--Pravý sektor má za to, že súčasnému prezidentovi Ukrajiny Petru Porošenkovi sa nepodarí ujsť z krajiny v prípade štátneho prevratu, ako to urobil jeho predchodca Viktor Janukovyč, píše Voice of America s odvolaním na slová tlačového hovorcu Pravého sektora Arťoma Skoropadského.
"Keď dôjde k novej revolúcii, potom nedokáže ukrajinský prezident Porošenko a jeho spolupracovníci utiecť z Ukrajiny tak, ako sa to podarilo predchádzajúcemu prezidentovi. Nemôžu očakávať nič iné, než popravu v nejakej temnej pivnici, ktorú uskutoční skupina mladých ukrajinských vojakov alebo členov Národnej gardy ", uvádza VOA slová Arťoma Skoropadského a zdôrazňuje pritom, že podobná vyhlásenie urobil v interview pre rozhlasovú stanicu pred udalosťami v Mukačeve... .next
http://www.pravda.ru/news/world/formerussr/ukra...
https://www.youtube.com/embed/_RLzeAOtsVg
Valentyna Lyulya na Čtv, rozhovor ku kríze na Ukrajine.
http://www.you2repeat.com/watch/?v=jiBST5w44B0
...deň D je už tu
-Igor je už za veľkou mlakou, v relativnom bezpeči...next
osrs vyzyva rusinske organizacie a rusinskych aktivistov, aby poskytli predsedovi osrs zoznam a adresy rusinskych podnikatelov v jednotlivych okresoch.
To je zaver zo 16. zasadnutia osrs 27.juna v Presove. Ucast Rusnakov na rokovani bola miziva. No neviem, neviem, ci ti siesti zucastneni boli uznasania schopni... Kazdopadne sa na zoznam a adresy tesime...
Na tom rusnackom vtipe nieco bude: Ked sa Rusnakom dieta narodi, rodicia sa s nim postavia na slovensko - ukrajinsku hranicu, zodvihnu do vysky a pustia na zem, ked padne na ukrajinsku stranu, bude z neho Ukrajinec, ked na slovensku stranu, bude z neho Slovak, a ked novorodenec padne na hlavu, tak bude z neho Rusnak...
-DWN: Коломойский сбежал в Америку с деньгами МВФ
Читать далее: http://ukraina.ru/news/20150829/1014116209.html
-vhodné témy sú antirastiticke. Zveličte príliš utrpenie nejakého etnika, a ste hviezda. Ideálni sú Židia, tych treba ľutovať vždy a všade, a čím väčšich úbožiakov a obete z nich urobíte, tým väčšie ocenenie budete mať. To isté u ciganov. V týchto prípadoch nie je potrebné sa veľmi premahať, Neexistuje, že by ste prekročili hranicu, môžete preháňať až do nebies úplne bez hanby. Trebárs taký film o vojne a utrpení Židov je majstrštyk. Avšak pozor, nepomýlite si to! Písať či filmovať utrpenie Rusov či Poliakov alebo Čechov a Slovakov je prepadák. Všetci sme si rovní, ale niektorí sú si rovnejší, ako písal Orwell..next
Je medzinárodná hanba pre Slovensko, že nie je schopné vytiahnuť Rómov, Slovákom alebo Imigrantov z biedy po sociálnom rebríčku vyššie. A my to dokonca ukazujeme ako cnosť. Málo sa snažíme, radšej haníme iných. Slabošstvo.
Fico vyhlasil, ze Slovensko neprijme zidov, moslimov, ateistov, nanajvys tak 100 krestanov zo Syrie. Podla teba je preto predseda slovenskej vlady antisemita?
Poznámka, k tomu, čo si napísal. Pokiaľ sa píše s veľkým prvým písmenom, označuje slovo Žid príslušníka židovského národa, teda Žida v etnickom slova zmysle, zatiaľ čo žid, s malým písmenom, je príslušníkom židovského náboženstva. Pokrstený žid nie je braný ako žid, ale ako kresťan. Zrieknutím sa svojej viery alebo prestupom na inú vieru židmi byť prestávajú. Podľa náboženských a svetských zákonov nie je možne byť Židom, príslušníkom židovského národa, a zároveň byť príslušníkom nejakého iného náboženstva, ako judaizmu, pokiaľ sa pre iné náboženstvo človek rozhodne. Je však možné byť Židom bez vyznania.
A preto sa pýtam... Aký máte problém so Židmi, Rusínmi a Ukrajincami?
Neťahajte svoje predsudky medzi občanov a neznechucujte svojimi bludmi mesto. Nie, to naozaj nie je normálne, kydať bezdôvodne na hocikoho.
Ak sa túžite oháňať kresťanstvom, neoháňajte sa citátmi a dogmami, ale srdcom, láskou a skutkami.
Tak davaj bacha!
Som za každú vyšinutosť. Som rád, že už na Vás nemusím diskusne reagovať. Sami ste si vystrašili nasledovníkov.
Ak budete hanobiť národ, rasu alebo mojich priateľov homosexuálov, nebudem mať problém túto diskusiu poslať na políciu.
- Beda vám, hlásatelia vymyslených právd a bezbrehej slobody, pretože narazíte na pevnosť Božieho poriadku, ktorý nezrušíte, a zahyniete pádom na tvrdú skutočnosť.
Hanebné reči podobného typu mi vyhnalo kopu kamarátov do otvoreného Londýna, Hamburgu a Prahy. Ak bude diskusia v medziach slušnosti a zákona, nevidím dôvod niekoho na Vás špeciálne upozorňovať. Polícia má dôležitejšiu prácu ako vychovávať diskutérov (dúfam).
Ziadajme i my, Sarisania, tabule a napisy dvojjazycne v sariscine na calym Sarisu... Sak my, Sarisania, sme tiez prinajmensom taka narodnostna mensina ako Rusnaci a v porovnani s Rusnakmi je nas, co do poctu, daleko viac ako Rusnakov.
"Петро Медвідь
Народженый в центрі Пряшівской Руси в Пряшові. Локалпатріот. Кавярньовый валюх. Екстерный коментатор русиньского высыланя Словеньского розгласу"
(ТЕКСТ НАПИСАНИЙ В ПРЯШІВСКЫМ СТАНДАРДІ РУСИНЬСКОГО ЯЗЫКА/ text napísaný v prešovskom štandarde rusínskeho jazyka)
V preklade do slovenčiny: "Narodený v centre Prešovskej Rusi, v Prešove! Lokálpatriot".
Takto sa na internete prezentuje tlačový hovorca OSRS Peter Medviď.
A áno som z komunity LGBT. Platím dane a preto mám rovnaký priestor pre sebarealizáciu a dôstojné zaobchádzanie. Kým je táto republika občianska, demokraticka a prozápadná, musíte sa s tym naučiť žiť.
Na LGBT nie je žiadna úchylnosť. Je to znova Váš nezáujem o svet a dianie okolo. Nikto Vám predsa nechce ublížiť. Homosexuáli sú vo vedení podnikov a všade. Myslíte, že je úchylné tvoriť nové miesta aj pre heterosexuálov?
Využijem každú príležitosť, ktorú mi Jankakor poskytnete, aby som Vás hlbšie zoznámil s problematikou homosexuálov. Nebojte sa opýtať.
Okrúhly stôl Rusínov Slovenska si zvolil nové vedenie
Registrovaný a prihlásený užívateľ má možnosť jednotlivé príspevky hodnotiť.
Diskutujúci odoslaním príspevku potvrdzuje súhlas s Kódexom diskusie
civilisations | 7.4.2014 17:45
Na východnom Slovensku žijú spoluobčania dvoch národnostných menšín: rusínskej a ukrajinskej. A pritom ide o jednu, pôvodom, rečou, kultúrou totožnú komunitu - Rusíni sú západnou vetvou ukrajinského národa a ich rečou sú dialekty jeho jazyka. Od novembra 1989 na východe Slovenska pôsobí skupina, ktorá sa postavila na pozíciu "politického rusinizmu", neuznávania totožnosti Rusínov s ukrajinským národom. Udialo sa to za významnej ideovej a materiálnej podpory zo zahraničia. Pod jej vplyvom sa pri sčítaní obyvateľstva zaviedlo vykazovanie príslušníkov rusínsko-ukrajinskej komunity s osobitnými názvami: Rusíni, Ukrajinci. Totožná komunita bola štatisticky rozdelená na dve národnosti. Vystupujú proti ukrajinským inštitúciám, vydávajú časopisy v rusínskom dialekte, zaviedli vyučovanie na školách v "rusinčine", vyhlásili lemkovský dialekt za spisovný rusínsky jazyk. Odštartovali rad aktivít zameraných na tzv. deukrajinizaciu, ktoré viedli k rozštiepeniu totožnej národnostnej menšiny. Pod pláštikom rusinizmu bádať aktivity, za ktorými vidieť maďarskú réžiu - zneužívanie promaďarskými kruhmi, ktoré v konečnom dôsledku nemalo za cieľ sledovať zlepšenie postavenia a pomerov rusínsko - ukrajinskej komunity. Prívrženci a propagátori rusinizmu cieľavedomo znevažujú činnosť ukrajinských inštitúcií. Spormi dezorientujú najmä ľudí, čo nemajú možnosť dozvedieť sa pravdu o svojom pôvode, pravdu o dejinách ukrajinského národa a o osudoch Rusínov, ktorí žili dlho odlúčení od svojho materského kmeňa. Dá sa preto predpokladať, že veľa ľudí sa prihlásilo k rusínskej národnostnej menšine vinou neuvedomelosti a citovej viazanosti k slovám Ruthen, Rus, Rusín, Rusnák a nie preto, aby sa odlíšili od ukrajinskej národnosti. Otázne je, nakoľko vôbec ovládajú a majú záujem sa učiť súčasný rusínsky kodifikovaný jazyk v písanej forme (t.j. lemkovský dialekt). Podľa Anny Pliškovej (prednáša na Prešovskej univerzite rusínsky jazyk) sa "mŕtvy" cirkevný staroslovanský jazyk vzhľadom na jeho slabú zrozumiteľnosť, medzi mladou generáciou, ťažko udrží v pastoračno - liturgickej oblasti cirkvi východného obradu, nemá budúcnosť a je treba ho nahradiť jazykom rusínskym. Zrejme, PhDr. Plišková, je nadanejšia ako jazykovedec, teológ Konštantín Filozof, tvorca grafického systému - abecedy, hlaholiky, pre spisovný jazyk staroslovenčinu.Pred siedmymi rokmi spustili podpisovú akciu rusínsky orientované periodiká, Rusín a Ľudové noviny so sídlom v Prešove, podpisový hárok mal názov Charta rusínskych gréckokatolíckych veriacich, s cieľom uznania Rusínskej gréckokatolíckej cirkvi na Slovensku a o vymenovanie jej rusínskeho biskupa. Gréckokatolícke biskupstvo v Prešove podpisovú akciu, Chartu rusínskych gréckokatolíckych veriacich, odmietlo. Arcibiskup, metropolita Ján Babjak k rusínskym gréckokatolíckym veriacim povedal: "K rusínskym veriacim prejavujem záujem, lebo sú to moji veriaci. Robím všetko pre ich duchovné dobro, je o nich postarané. Ale nebudem vytvárať biskupstvá podľa národností". Všimnite si čo napísal a ako sa vyhrážal jeden z aktivistov Rusínov, Peter Krajňák st. : "Neústupčivosť a kontradiktórnosť postojov prešovského biskupstva spôsobí vleklý a gréckokatolícku cirkev oslabujúci konflikt medzi veriacimi a ich cirkevnými predstavenými, ktorý v dnešnej dobe prezentovaný z politického hľadiska ako konflikt národnostný, môže mať nežiaduce následky."
Nacionalistickí radikáli naďalej zjavne motajú hlavy a otvorene hovoria o územných nárokoch Rusínov, idú cestou deštrukcie, cestou rozkolu, ktorý môže mať iba negatívny vplyv na osud celej rusínsko-ukrajinskej komunity. V týchto súvislostiach chýba len, aby sa objavili mapy zahrňujúce Prjaševščinu - územie vostočnoj Slovakiji (rozumej severovýchodné Slovensko aj s mestom Prešov) do Rusíniji, totiž Prjaševščina, podľa istých kruhov, jednoznačne patrí do teritória Rusíniji. Tragédiou rusínsko-ukrajinskej komunity sú individuá, ktorým sa z času na čas zmení národnosť podľa výšky grantov a možnosti vlastného profitu.
Výkon práv občanov patriacich k národnostným menšinám a etnickým skupinám zaručených v ústave nesmie viesť k ohrozeniu zvrchovanosti a územnej celistvosti Slovenskej republiky a k diskriminácii jej ostatného obyvateľstva. Zakarpatská oblasť je súčasťou územného celku Ukrajiny, materským štátom Rusínov je Ukrajina. Akákoľvek podpora separatizmu je zasahovaním do vnútorných záležitosti Ukrajiny. Hovoriť o priateľských vzťahoch a všestrannej spolupráci s Ukrajinou, na strane druhej krok po kroku živiť a podporovať rusínsky separatizmus je prinajmenšom šialenstvo, ktoré v budúcnosti riziko konfliktu priebežne čoraz viacej zväčšuje. Nezmysly, ktoré medzi príslušníkmi rusínsko-ukrajinskej komunity šíria predstavitelia občianskych združení Rusínov, majú byť akože tou ich systematickou kultúrno-osvetovou prácou?
BTW šovinisti zo strany Jobbik v rámci EÚ rokovali s viacerými politickými stranami, občianskymi združeniami, zástupcami samospráv o požiadavkách (12 bodov) s cieľom zrušenia Trianonskej mierovej zmluvy:
Bod 3. Területi autonómia a felvidéki magyarságnak.
Bod 5. Önálló magyar járás Kárpátalján.
Riadení a dobre organizovaní extrémisti priamo podporujúci Orbanovu Fidesz, s ideologickými a politickými väzbami na Zakarpatsko.
Platforma Okrúhleho stola Rusínov Slovenska (OSRS) má od soboty nové vedenie. Alexandra Dulebu, ktorého analýzy aktuálnej situácie na Ukrajine sme v predchádzajúcich týždňoch mali možnosť denno-denne sledovať v televízii a rozhlase, vystriedal na čele Andrej Liga, rusínsky právnik, prokurátor Krajskej prokuratúry v Prešove. Snáď by sa JUDr. Liga mohol zapojiť do tejto diskusie, k vyššie uvedenému: uznanie rusínskeho kodifikovaného jazyka na Ukrajine, snahy Rusínov o autonómiu, ... napísať svoj názor.
deja_vu | 8.4.2014 16:06
Rusínski aktivisti majú problém s používaním pomlčky v slovnom spojení Zväz Rusínov-Ukrajincov SR. Tvrdia, že oni nie sú Ukrajinci a podľa nich ide o odnárodňovanie. Ak zväz nezdružuje Rusínov, ale jeho členmi sú len Ukrajinci, jeho názov by mali údajne zmeniť na Zväz Ukrajincov SR. Andrej Liga pracoval na príprave žiadosti Ministerstvu vnútra, aby zriadilo nápravu. V prípade, ak ministerstvo túto, podľa neho, krivdu nenapraví, sú Rusíni odhodlaní domáhať sa nápravy súdom.Rusíni si ťažkajú tiež na silnú asimiláciu. Na asimiláciu aj s cigánmi, ale osobne mám skôr pocit, že Rusíni sa najradšej asimilujú so Slovákmi. A pokiaľ je mi známe, sú len dve školy základného stupňa s vyučovaním rusínskeho jazyka a dve materské škôlky. Na stredných školách sa vyučuje rusínčina len v piatich prípadoch.
jankakor | 9.4.2014 15:01
Takyto clovek, akym je Duleba, dostava priestor v mediach ako mienkotvorny analytik. No dakujem pekne, mala som dost tohto rusinskeho separatistu, ked som ho videla v Hribovej Pod lampou. Mala vojna medzi Ukrajinou a Ruskom, a podobne dristi... hovori jednym snerom a skuli druhym...p.s. Pochadza zo Svidnika, v Presove uci na Institute politologie na Filozofickej fakulte, je riaditelom Vyskumneho centra Slovenskej spolocnosti pre zahranicnu politiku.
hOVADo | 9.4.2014 11:44
a dze maju toten okruhli stol? v cameltoe?
jankakor | 9.4.2014 14:57
Idea podobna aku maju Madari na Slovensku. Da sa povedat, ze spolocna platforma, koordinovaný postup Rusinov s Madarmi voci Slovensku a Ukrajine. Dulebovi s Ligom vsak unika dôlezity fakt, ze na Ukrajine ziju Rusini s ukrajinskym presvedcenim, povazuju sa za Ukrajincov.
civilisations | 9.4.2014 17:48
Súhlasím s tebou, ide o koordinovaný postup Maďarov a Rusínov. Aj s požiadavkou na zriadenie Rusínskeho biskupstva na Slovensku prišli Rusíni súčasne s Maďarmi, ktorí žiadali vytvorenie samostatného biskupstva pre 400 tisíc veriacich maďarskej národnosti, ktoré by bolo možné vybudovať len pozdĺž južných hraníc Slovenska vyčlenením územia z jestvujúcich biskupstiev v Košiciach, Trnave, Rožňave. Pritom na tomto území žijú spolu veriaci slovenskej i maďarskej národnosti . Návrh na vytvorenie Maďarského biskupstva na Slovensku bol ďalším pokusom vyčleniť na území Slovenska územie, ktoré by sa v podstate zhodovalo s územím, ktoré vyčlenila a oddelila od Slovenska Viedenská arbitráž. Skutočný cieľ Rusínov a Maďarov je iba zakrytý náboženským motívom. Pri pokuse o vytvorenie takéhoto Rusínskeho a Maďarského biskupstva okamžite vznikajú spory, rozjatrujú sa vášne. Už len otvorenie možnosti vytvoriť osobitné biskupstvá pre veriacich maďarskej a rusínskej národnosti v spoločnosti vytvára polarizáciu, vyhrocovanie stanovísk, rozmáha sa nevraživosť. Rusíni a Maďari po vytvorení území takýchto biskupstiev ľahko môžu využiť ako argumentáciu na vytvorenie občianskych administratívnych území zhodných s hranicami biskupstiev. Takto by vytvorili precedens území etnicky ohraničených v Slovenskej republike. Konanie Rusínov možno charakterizovať ako hrubú nacionalistickú a šovinistickú propagandu. Takýto prístup je podvratný a hrubo iredentistický. Žiaden štát si nemôže dovoliť, aby na jeho území príslušníci menšín verejne rozširovali propagandu smerujúcu k iredente, zmene hraníc. Je to ukážka toho, čo si Rusíni a Maďari dovoľujú na území Slovenska a dôkaz o ich cieľoch. Je to trvalý a dlhodobý tlak na Slovensko s dlhodobými cieľmi rozplynutia hraníc.
jankakor | 10.4.2014 15:36
Staci sa zucastnit svätych omsi v kostoloch. Kazali a kazu tam rusinski knazi, ktorych kazne z pohladu obcanov Slovenska, nemozno nazvat inak ako podvratne, stvave, hrubo irendentisticke, veduce veriacich v tomto duchu, v rozpore s ohladom na bezpecnost statu a integritu uzemia sr. Trebars kazne Gabriela Szekelyho v Greckokatolickej katedrale, to sa uz ani pocuvat nedalo, veriaci sa len s hrôzou chytali za hlavy. Nehovoriac o Frantiskovi Krajnakovi za pôsobenia v Medzilaborciach a teraz v Kamienke, brata toho Petra Krajnaka, ktoremu syn sedi i v Mestskom zastupitelstve Presova... vsetci velki rusinski "aktivisti" aktivni v madarskych politickych stranach na Slovensku, zasadzujuci sa za vytvorenie Rusinskej cirkvi na Slovensku, za vymenovanie rusinskeho biskupa ...
civilisations | 10.4.2014 17:08
Je to dôkaz toho, že, žiaľ, predstavitelia Rusínov sa od čias Mníchovskej dohody a Viedenskej arbitráže nezmenili. Aké dôsledky to malo pre Slovákov, je známe. Po Mníchovskej dohode rusínski politickí činitelia na východnom Slovensku zbierali podpisy pod memorandum, ktoré požadovalo zmenu hranice medzi Slovenskom a Podkarpatskou Rusou. Šírili letáky vyzývajúce Slovákov, aby sa pripojili k Podkarpatskej Rusi. Po Viedenskej arbitráži, november 1938, tlačili mapy zahrňujúce severovýchodné Slovensko s mestom Prešov do Podkarpatskej Rusi. Celé rusínske hnutie v Československu za zmenu hraníc Podkarpatskej Rusi i zavedenie autonómie riadila komisia so sídlom v Prešove. Rusínski vodcovia: Beskyd a spol. , medzi nimi aj blahoslavený biskup mučeník Pavol Peter Gojdič, vyzývali Slovákov, aby opustili Prjaševščinu, svoje domovy na východnom Slovensku, aby Slováci odišli z ruskej zemli!Politici, aktivisti rusínskeho pôvodu, dodnes hádžu špinu na Slovensko a rozdúchavajú národnostné spory.
Hangari | 9.4.2014 18:53
oňi ešči ľem študuju co to je kruh...
jankakor | 11.4.2014 13:44
Zvykli sa stretavat v Prjaseve, co by aktualnom hlavnom meste Rusinov... Schvalili, predstav si, Vyhlasenie o `Karpatskej lzi`. Takto chcu dostat medzi priestupky zamienanie narodnosti Rusin za Ukrajinec a Rusin-Ukrajinec, falzifikaciu historie, ... Za taketo konanie Okruhly stôl Rusinov, ktory, pravdaze, okruhly nie je, bude navrhovat priestupkovu zodpovednost. LoL ta sme sa zasmiali...cela nimi prezentovana historia je len a len hromadou lzi a manipulacii, prostriedok na odvratenie pozornosti. Môzu s nami podiskutovat, ked maju na to vlohy a najmä gule...
civilisations | 11.4.2014 17:51
Okrúhly stôl schválil vyhlásenie o "Karpatskej lži". Text už by mali mať pripravený aj s doplnenou požiadavkou o zmenu zákona o priestupkoch (ešte na dodatkoch robil Krajňák st, bol poverený, a podkladový materiál mal zaslať Medviďovi). Kompletné znenie Vyhlásenia o Karpatskej lži budú publikovať v dohľadnej dobe. Ale ešte predtým by mal Liga riešiť pomlčku v spojení ZRUSR listom ministrovi vnútra. Ak vnútro nevyhovie, obratia sa na súd :-)
jankakor | 12.4.2014 11:44
Vidiet odkial vietor fuka... Inspirovali sa Osviencimskou lzou. Na Slovensku takyto zakon nesplna ani kriterium nevyhnutnosti, ani kriterium ustavou vymedzeneho legitimneho ciela ako dôvodu obmedzenia slobody prejavu. Nesuhlasim, ze dochadza do zasahovania prav prislusnikov mensiny. Akykolvek prejav proti akejkolvek skupine by bolo potom mozne povazovat za zasahovanie do prav skupiny.
cotoje | 14.4.2014 13:27
Je to jasná iredenta a separatizmus, s cieľom vydierať... Celý Prešov je nimi zamorený...
xelen | 15.4.2014 12:23
Ja som živého Rusína ani Ukrajinca ešte nevidel.
Pridať diskusný príspevok môže len registrovaný a prihlásený používateľ.
civilisations | 15.4.2014 16:46
Je to totožná komunita. Veľmi ťa to irituje?
xelen | 15.4.2014 20:09
Aby ste si to zle nevysvetlili, ak náhodou je niekto z môjho okolia Rusín, či Ukrajinec nedáva to vôbec najavo. To znamená, že národnosť nie je centrum ich života. Majú pravdepodobne iné centrá svojho bytia.
deja_vu | 24.4.2014 16:15
Zo spojenia Taliana a Ukrajinky vzíde Rusnák. To vieš? Príkladom toho je Fedor Vico. Naďalej maj oči na stopkách.V Prešove má sídlo rusínska strana Náš kraj, predsedníčkou je Ľuba Kráľová, v rokoch 1978 - 1983 vyštudovala v Sovietskom zväze, odbor vedecký komunizmus, sociálnopolitické učenie marxizmu. Keďže väčšina politicky činných Rusínov sa nachádza v Most-Hit a SMK, do Nášho kraja angažujú Maďarov z juhu východného Slovenska. Snažia sa zapojiť aj cigánov, teda cigánov na Slovensku nezneužívajú iba Maďari, ako výťah do funkcie ich použil aj predseda VÚC, Chudík, a ako vidíš, ten sa po Prešove sám ani neprejde, má strach, bojí sa.
jankakor | 25.4.2014 12:33
Fedor Vico, znamy karikaturista, v Presove pôsobi v Rusinskej obrode, figuroval vysoko na kandidatke Strany madarskej koalicie vo volbach do parlamentu...Registracne protokoly agenturnych a operativnych zväzkov Stb
Fedor Vico =AGENT!!!
krycie meno Viera
registracne cislo 2847
civilisations | 25.4.2014 17:47
Za socializmu ho ocenili, dvakrát, aj cenou Generálnej prokuratúry! S cenou behal po Bratislave a všade sa tým chválil. Po 89-tom si potom ťažkal ako bol strašne, ale strašne za komunistov obmedzovaný.
jankakor | 26.4.2014 11:26
Chcel kandidovat na primatora Presova, ale nedokazal vyzbierat dostatok platnych podpisov na podporu svojej kandidatury...
civilisations | 28.4.2014 17:33
Vico demokraciu psychicky nezvládal. Problémy s alkoholom ho priviedli skoro až na žobrácku palicu. Mladý Krajňák, pivár, s nim chodil chlastať. Po futbale s cigánmi vždy relaxovali pri pive, vine (Baltik, Victoria, putiky na Floriánovej) z krčmy do krčmy, v noci do záverečnej, kde ešte bolo otvorené. Pri poháriku slovo dalo slovo a rozhodli sa kandidovať, Vico za primátora a Krajňák ml. do MsZ. Podpisov, čo do počtu, mal Vico dosť. Avšak porobili čachre-machre, chýbalo mu 29 platných. Rovnako i Krajňákovi ml. , nemal dosť platných. Aj sa kvôli tomu súdili, ale súd im kandidatúru zamietol. Vicovi sa podarilo vysunúť Krajňáka za poslanca až v poslednom volebnom období.
trex | 26.4.2014 15:48
kuscik inkasi, ,, Vo funkcii predsedu strany NÁŠ KRAJ vystrieda Milan Mňahončák Ľubu Kráľovú z Prešova, ktorá sa stala podpredsedníčkou. a dalej, ,Mimoriadny snem zhodnotil slabý výsledok strany v marcových parlamentných voľbách (0,19 %), vacsiu podporu ma aj zvaz chovatelov slimakov, ,, ha ha ..aj to hovori o realnej sile urcitych mikro mini pidi straniciek
civilisations | 28.4.2014 16:37
Mňahončák patrí k rusínskym mecenášom, o ktorých hovoril Duleba. Kráľová sa v Prešove usadila, pôvodom je zo Sniny.Btw Zozuľák (poznáš) zdôraznil, že ak má Ukrajina záujem vstúpiť do EU, musí uznať Rusínov ako národnosť, bez toho sa jej údajne vstup nepodarí.
Avšak na Kongrese Rusínov v Pardubiciach sa jasne ukázala ruská orientácia(!) aktivít Rusínov. Kongres, diskusia, prebiehala v ruskom jazyku a za štátny jazyk na Podkarpatskej Rusi navrhli ruštinu ako znak protestu proti Ukrajine.
Názov štátu - Republika Podkarpatská Rus
Politické zriadenie - parlamentná republika
Hlavné mesto - Užhorod
Štátny symbol - erb s červeným medveďom
Štátna mena - 1 Tis
Status republiky - demilitarizovaná zóna s medzinárodnými garanciami Ruskej federácie
Vyšli s požiadavkou vrátenia 23 miliárd Euro zo strany Ukrajiny za 18 rokov neoprávnenej správy na Podkarpatskej Rusi.
Predstavitelia Ukrajiny vyhlasili, že Rusínov ako národnosť nikdy neuznajú. Julia Tymošenková už dávnejšie vyzvala ukrajinské tajné služby k aktivite v oblasti Zakarpatska.
Reálne hrozí na našej východnej hranici rozpútanie národnostného konfliktu na kosovský spôsob, zneužitie Rusínov na politické hry svetových mocností.
jankakor | 29.4.2014 11:59
Poukazal si na uhrofilske a rusofilske smerovanie, dva rozdielne prudy... Na kongrese Rusinov v Budapesti, kongresu sa zucastnil aj madaron Vico, madarsky historik tahal medove motuzy Rusinom popod nos, tvrdil, ze ked staromadarske kmene vtrhli na uzemie Velkej Moravy narazili tu na Ruthenov, nie na starych Slovakov a pravdaze Vico tento blud v rozhovoroch v mediach dalej siri. Podla neho stari Slovaci neexistovali, obyvatestvo Nitrianskeho knietzatstva bolo Rusinske... z toho vyplyva, ze existovali stari Madari - pohanske kocovne kmene, existovali Rusini, stari Bulhari, stari Rusi, len a len Slovaci neexistovali... lol
civilisations | 29.4.2014 15:36
V Zakarpatskej oblasti sa Maďari vyslovujú za vznik národnej autonómie. Názov budúcej autonómie "Zakarpatská regionálna konfederácia maďarského a rusínskeho národa". Destabilizácia rastie, ohrozená je suverenita a národná bezpečnosť Ukrajiny. Maďari sú kedykoľvek v príhodnú chvíľu pripravení vystúpiť s územnými nárokmi voči Ukrajine, pocítili slabosť Kyjeva a začali otvorene žiadať územnú autonómiu. Strana Jobbik vyhlásila, že je to maďarská zem a Budapešť vytvorenie národnej autonómie v Zakarpatskej oblasti podporuje. Nehľadiac na to, že na Ukrajine je zakázané dvojité občianstvo, vybavuje obyvateľom Zakarpatskej oblasti pasy. Maďarské pasy sa vo veľkom vydávajú na hraniciach a maďarské pasy majú už skoro všetci.
jankakor | 30.4.2014 11:06
Na rozdiel od Madarov, pre aktivistov okolo duchovneho vodcu Dmitrija Sidora su dôlezite idey slovanskej jednoty. Voci Rusku su naladeni pozitivne, maju tesne väzby s Moskvou so silnymi poziciami ukrajinskej pravoslavnej cirkvi vernej moskovskemu pravoslavnemu vedenie.
civilisations | 30.4.2014 17:42
Maďarský pamätník vo Vereckom priesmyku, venovaný dobytiu karpatskej kotliny Maďarmi v roku 895, zničili v marci. Pred tým sa Orban nechal počuť, že dejiny netolerujú slabosť a zbabelosť a preto slabé a zbabelé národy nemajú budúcnosť.Napätie sa stupňuje.
jankakor | 2.5.2014 13:39
Svätopluk by taketo nieco nebol pripustil, ak by bol nazive (zomrel 894). Madarske kmene by cez Verecky priesmyk neboli presli... Ucitelmi starych Madarov boli Chazari a ucitelmi Chazarov a nepriamym dodavatelom velitelskych kadrov Byzantinci. Je znama misia Konstantina u Chazarov v roku 860, ale statnym nabozenstvom v Chazarskej risi uz bola zidovska viera (od rabinov z Konstantinopolu).Stari Madari (stari Uhri) tvorili rôznorodu zmes azijskych, turkitskych a uralsko - altajskych kmenov. Z pôvodnej vlasti za Uralom ich vyhnal napor bojovnych Pecenehov. Prvy raz ich historia zaznamenala roku 830 v oblasti Levedija severne od polostrova Krym, kde az do koku 885 zili spolu s Chazarmi, chazarskymi Turkami. Prave tu na severnom pobrezi Cierneho mora ziskali vladu nad staromadarskymi kmenmi prislusnici tejto tureckej slachty. Korene madarskeho naroda su azijske, staroturecke (Almoš-ulumus znamena po turecky kupeny, Arpad znamena panovnik). Arpad je teda oznacenie hodnosti a skutocne meno vodcu Arpada (syn Almosa) nie je zname. Roku 965 kyjevske knieza Sviatoslav znicil Chazarsku risu, spojenca a tutora starych Madarov. Od roku 740 rozhodnutim chana Bulana bola statnym nabozenstvom Chazarskej rise zidovska viera, cize nie je vylucene, ze madarsky praotec Arpad bol obrezany.
Starych Madarov uz v case presunu z Levedije viedla slachta tureckeho pôvodu, chazarski Turci. Na cele jednotlivych kmenov stali dosadeni(!) nacelnici. Odstartovala sa tak trvala tradicia vodcov z cudzej krvi a rozdelenie (staro)Madarov vlastne na dva narody v jednom - na lud a smutne znamu privilegovanu vodcovsku vrstvu, takzvany pansky narod. Verecky priesmyk v Karpatoch, tzv. Rusku branu, prekrocili za velmi dramatickych okolnosti. Takych dramatickych, ze ich pravy obraz dodnes sokuje madarskych historikov, potomkov a dedicov do tej miery, ze pred nim radsej zatvaraju oci. Madari pocas ritualnej obete roku 895 za ucasti novoinstalovaneho vodcu Arpada, syna Almosa, a celej mocenskej elity kmenoveho zväzu starych Madarov, cize aj siedmych nacelnikov, ktori predtym prisahali Almosovi vernost vlastnou krvou (krvnou zmluvou), zavrazdili svojho sakralneho krala Almosa na ukrajinskej strane Vereckeho priesmyku. Nebolo to nic ine ako prejav vrcholnej beznadeje. Do Karpatskej kotliny pritiahli zdecimovane staromadarske kmene s vazalsky sklonenou hlavou pred Velkou Moravou. Zufali, ubiedeni utecenci po serii tazkych porazok.
Takze "ZAUJATIE VLASTI" vyzeralo celkom inak ako vitazoslavny prichod hrdych vitazov, ktory dnes Budapest s dobovo modnym liberalno - demokratickym usmevom serviruje Europe. Staromadarska pastiersko - koristnicka spolocnost bola paraziticka, neproduktivna. Zvyk nasavat a zneuzivat cudzie i ludske zdroje, spôsob zivota, ktory sa neobisiel bez sustavneho ohrozovania okolia, tato tradicia v madarskom "panskom narode" prezila az do modernej sucasnosti. Navyse obohatena o snahu pchat a skrtit cudzie hlavy "menejcennych" v sluckach vlastnej politickej a etickej nezodpovednosti.
civilisations | 2.5.2014 16:59
Áno, rok po smrti kráľa Svätopluka (894) je možné považovať za rok začiatku konca Veľkomoravskej ríše.Po nápore Pečenehov sa starí Maďari na niekoľko rokov utáborili v oblasti Atelkuzu, pri dolnom toku Dunaja a považovali sa za poddaných Byzancie. Osadenie staromaďarských kmeňov v oblasti Atelkuzu bolo premysleným ťahom byzantskej diplomacie vedenej cisárom, ktorého volali Lev Múdry. Najväčším súperom Byzancie na Balkáne bolo silné bulharské mocnárstvo a bojovní kočovníci boli nástrojom na vytvorenie severného frontu proti bulharskému cisárovi Simeonovi II. V roku 895 starých Maďarov, prepadávajúcich bulharské hranice, Bulhari zaskočili a veľkú časť ich vojska pobili. Po zdrvujúcej porážke v boji s Bulharmi a trestnej výprave a vyvraždení kočovísk v Atelkuze Pečenehmi, v chvate opustili túto dočasnú vlasť. Do Karpatskej kotliny pritiahli prenasledovaní mocnejšími nepriateľmi a len čo prekročili Karpaty, ich nový vojvodca Arpád poslal na Veľkú Moravu, k správcovi východnej časti ríše kniežaťu Svätoplukovi II. , poslov s prosbou o povolenie usadiť sa v severnejšej, riedko osídlenej, nížinato-močaristej časti medzi Dunajom a Tisou. Po krachu ťaženia proti Bulharom, vodcovia kočovníkov začali rozohrávať svoje žoldniersko-spojenecké hry medzi ďalšími dvoma silnými ríšami: Veľkomoravskou a Východofranskou.
Texty O spravovaní ríše, rok 950, hovoria: "Staromaďarské kmene (v texte nazvaní Turkami), dajúc sa na útek, hľadali krajinu, kde by sa usadili, a vyženúc tých, ktorí bývali vo Veľkej Morave, usadili sa v ich zemi a tam bývajú až po dnešný deň. Pri výtoku rieky je Sermion, na dva dni cesty od Belehradu, a potom je Veľká Morava, ktorú Turci úplne zničili a obsadili a kde predtým panoval Svätopluk"
jankakor | 3.5.2014 11:39
Svätopluk mal troch synov Mojmira II. , Svätopluka II. a Predslava. Pred smrtou najstarsieho, Mojmira II. , ustanovil za najvyssieho vladcu a dvaja mladsi mu podliehali. Knieza Mojmir II. spravoval Moravu, Svätopluk II. bol nitrianskym kniezatom a Predslav bol vladcom oblasti Bratislavy. Podla Predslava bola pomenovana Bratislava ako Preslava (napis PRESLAVVA CIVITAS najdeny na bratislavskych minciach okolo roku 1000 a nazov Bratislavy "Preslavvaspurch" v Altasskych analoch), z coho neskôr vzniklo nemecke Pressburg a slovenske Presporok.Arpad sice poslal poslov k Svätoplukovi II. , ale suhlas docasne sa usadit pri Tise dal staromadarskym kmenom Mojmir II. V spomenutom 895.roku doslo k velkemu rozkolu medzi Mojmirom a Svätoplukom II. Nedospeleho chlapca Svätopluka II. a jeho blizkych ludi Mojmir uväznil.
ivanisevic | 13.4.2014 00:27
Aj by som prispel do diskusii, aľe kto to ma čitac? Ľudze majce rozum. Jeden prispevok - max. 6 viet.Ďakujem
jankakor | 14.4.2014 11:55
Andrej Liga, ci uz ako prokurator Krajskej prokuratury v Presove, alebo prokurator na vychodnom Slovensku vykonavajuci dozor v Ustavoch na vykon trestu odnatia slobody, v cele vedenia okruhleho stola Rusinov predstavuje bezpecnostne riziko pre Slovensko. Prokurator je osobou, ktora ma bezprostredne kontakty s extremistami, separatistami, rusinskymi skupinami usilujucimi o autonomiu, sam sa takymto konanim netaji... Takato osoba je v pozicii prokuratora pre obcanov Slovenska neprijatelna, Ludia, ako Andrej Liga, nie su zarukou dodrziavania demokratickych hodnôt, v pozici akej sa nachadzaju, predstavuje bezpecnostne riziko pre Slovensko.
cotoje | 14.4.2014 13:24
presne tak!
trex | 3.5.2014 13:44
nam tu prednasaju dejepis, co bolo bolo , terazky ale uz nie je. Inac stare hriechy vytahovane na svetlo sveta vyvolavaju len nove vojny, cim starsi hriech , tym odpornejsia vojna.
civilisations | 12.5.2014 17:49
Vytkneš to aj redaktorom a administrátorom monitorovanej diskusie v denníku Pravda?http://zurnal.pravda.sk/neznama-historia/clanok...
tepšička otvoril k problematike na fóre .pis. novú diskusnú tému "Chceli, aby Prešov patril k Ukrajine".
trex | 16.5.2014 19:54
Na presstitutov v dennikoch Pravda a Sme, mam svoj nazor, pisalkovia pisu o hocicom a pritom nevytiahnu svoje tlste ehhm zo zapr, ,eho kanclu v Blave, nemajuc sajnu o zivote slovace 15 km od Blavy.
civilisations | 19.6.2014 16:29
Diskutovať nám chcú zakázať i na tomto prešovskom fóre, pod hrozbou, že diskutujúcich budú priestupkovo riešiť a upozornili ma emailom, že dokonca sa nás pokúsia i trestne riešiť. Prokurátor Krajskej prokuratúry, Andrej Liga, na tom robí. Schválili vyhlásenie o Karpatskej lži, ale môžem pána prokurátora uistiť, že je to beh na dlhé trate a nebude to mať nijako jednoduché, ak vôbec sa k niečomu dopracuje. Zjavne prokurátor Andrej Liga aj s Krajňákom st. nemajú nič vážneho na práci, ako len prioritnú zmenu zákona o priestupkoch a riešenie pomlčky cez ministerstvo vnútra. Aby sa radšej prokurátor Liga tak zanietene venoval aj prípadom Krajskej prokuratúry, rozpracované aj dotiahol dokonca. A tomu Krajňákovi st. už úplne prepína, potom, ako sa mu syn, poslanec prešovského MsZ, musel oženiť s cigánkou a tak podporil asimiláciu Rusínov s rómskym etnikom. Doteraz Peter Krajňák z asimilácie Rusínov vinil Slovákov.
jankakor | 16.5.2014 14:44
Vypocuj si inauguracny prejav Viktora Orbana. Prejav zo soboty... a potom pis.
civilisations | 19.6.2014 17:44
Príslušník Rusínskej menšiny, Michal Kaliňák, rodák z Medzilaboriec, v súčasnosti riaditeľ tlačového odboru ministerstva školstva a hovorca ministra Čaploviča. Je predsedom správnej rady Intenda a členom dozornej rady Hotelov mládeže Slovenska - ide o majetok, ktorý za komunizmu patril Socialistickému zväzu mládeže. Je tiež poslancom mestského zastupiteľstva v Prešove, zároveň predsedom jednej z komisií a členom výboru mestskej časti. V roku 2009 po Fedorovi Vicovi prevzal funkciu predsedu Rusínskej obrody v Prešove a Rusínska obroda na Slovensku Kaliňáka navrhovala aj na post splnomocnenca pre národnostné menšiny.Čo poviete?
trex | 20.6.2014 08:22
daj cislo kolko opravnenych volicov-rusinov zije v presove, kolko ich pride volit a kolko ich bude volit toho typka..next.
jankakor | 20.6.2014 11:46
Je to aj o spravnej a pravdivej informovanosti volicov... treba poznat kto je kto...
jankakor | 21.6.2014 11:58
No uvidime... Vo vedeni Rusinskej obrody nastali zmeny, novym predsedom po Protivnakovi sa stal Mnahoncak a Rusinska obroda vstupila do Okruhleho stola. Udiali sa veci... Mnahoncak vedie tiez rusinsku stranu Nas kraj.
civilisations | 23.6.2014 16:57
trex,Michal Kaliňák do mestského zastupiteľstva i do VÚC kandidoval za a s podporou SMER - sociálna demokracia.
jankakor | 20.6.2014 11:40
Lukrativne fleky v spravnej a dozorej rade... je v baliku, ak by zobral funkciu splnomocnenca pre mensiny, financne by padol dolu. Vo funkcii splnomocnenca pre mensiny mal nahradit Laszlo Nagya. Po odchode Nagya odišiel z uradu splnomocnenca pre narodnostne mensiny aj Krajnak mladsi... na Nagya bol az prilis tesne naviazany...
civilisations | 23.6.2014 16:53
Intenda vytvorila akciovú spoločnosť Hotely mládeže Slovenska, keďže Intenda je nadácia, zo zákona nemôže podnikať, akciovka však už môže. Intenda vlastní byty v Prahe, hotely a iné nehnuteľnosti v dovolenkových strediskách na Slovensku vrátane Bratislavy. Rusín, Michal Kaliňák, ponuku nahradiť vo funkcii vládneho splnomocnenca pre národnostné menšiny Lászlóa Nagya odmietol. Slušne platené miesto obsadiť nechcel. Pred možnosťou pomáhať menšinám dal prednosť vlastnému prospechu, peniazom, mamonu.Teda nech si Rusíni nezťažujú. Vo funkcii vládneho splnomocnenca mohli mať Kaliňáka a pri ňom i Krajňáka ml. Obaja ponúknuté funkcie na Úrade vlády odmietli.
jankakor | 14.7.2014 16:24
A u Caplovici konci... a ak odide z rezortu, pride i o flek v spravnej rade Intendy a dozornej rade Hotelov mladeze... nooo teraz sa bude môct naplno venovat kandidature na primatora v Presove, casu ma az az...
deja_vu | 6.10.2014 17:44
Medzilaborčan Kaliňák v Prešove nekandiduje, ba ani na poslanca mestského zastupiteľstva.
jankakor | 10.10.2014 12:54
Zjednotene usilie Madarov a Rusnakov o uzemnu autonomiu si uz vsimol aj Andrej Danko. V diskusnej relacii Politika Tu a teraz povedal:"Predseda Mosta–Híd Béla Bugár aktuálne sa snaží zneužiť rusínsku menšinu na ceste k autonómii. Dnes som žasol z tlačovej správy, podľa ktorej majú Rusíni snahu dosiahnuť autonómiu. Predpokladám, že Bugár pochopil, že nemôže používať v požiadavkách čisto maďarskú kartu a začína zneužívať Rusínov na cestu k autonómii. V najbližšom čase ich vyzveme, aby sa zneužívať nedali. Politika SMK a Hídu je pre mňa v jednej veci identická. Pán Berényi je úprimný politik, ktorý sa netají tým, že pre neho je komunál cesta k autonómii. Najslušnejší a najrafinovanejší politik Slovenska je pán Bugár, ale ide takisto k cieľu, ktorý si vytýčil"
Danko spravne poukazal, ze niektore rusinske zdruzenia maju blizko k smk a mostu-hid.
deja_vu | 27.3.2015 16:05
Rusínsky cirkus na pokračovaniehttp://presov.korzar.sme.sk/c/7719448/presovsky...
jankakor | 30.3.2015 12:41
Rusini pod vedenim Andreja Ligu zmenili svoju uhrofilsku retoriku, no aspon vo vystupovani pred mediami... zaskoceni su udalostami na Ukrajine a postojmi Ruska. Vyckavaju... Analytik Duleba oznacil situaciu na juhovychode Ukrajiny za zlozitu...
civilisations | 12.6.2015 17:28
Šovinistická propaganda smerujúcu k iredente, zmene hraníc. Písali sme o tom v príspevkoch hneď na začiatku diskusnej témy a s odstupom času máme to tu zase, Krajňákovci opäť štvú.http://presov.korzar.sme.sk/c/7854198/rusini-ch...
jankakor | 13.6.2015 11:25
Greckokatolicki biskupi Rusnak a Chautur su predsa rusinskej narodnosti, lenze stvaci si nedaju povedat a ziadaju biskupa na Slovensku len pre Rusinov a zriadenie Rusinskeho biskupstva. To sa stane na svateho Dindi...Peter Krajnak mladsi je poslancom mestskeho zastupitelstva. Aku narodnost budu mat jeho potomkovia, romsku ci rusinsku? Tak aku? Romsku ci rusinsku? Ta ciganka, s ktorou sa ozenil, sa hlasi k akej narodnosti, madarskej, romskej ci teraz po svadbe uz k rusinskej?
Hangari | 14.6.2015 09:06
... ku takej dze davaju vekšu socialnos a ňetreba ňič robic.
jankakor | 15.6.2015 13:37
Medzi timi co sa prihlasili k rusinskej narodnosti su greckokatolici, evanjelici, pravoslavni, jehovisti, ateisti... a Rusnaci ziadaju len Rusinsku greckokatolicku cirkev na Slovensku. Preco nie aj Rusinsku evanjelicku cirkev a Rusinsku pravoslavnu cirkev na Slovensku... Ake je aktualne zlozenie rusinskej narodnosti na Slovensku podla vierovyznania? Kolko percent z toho tvoria Rusnaci-greckokatolici? Pre zopar tisic Rusnakov greckokatolikov ziadaju zriadit na Slovensku Rusinsku greckokatolicku cirkev a Rusinske biskupstvo. Greckokatolicku cirkev na Slovensku tvoria veriaci rôznych narodnosti v pocte okolo 207 tisíc /aj Srbi, Poliaci, Madari, Ukrajinci... /, z toho Rusnaci mizivych par percent... Takto podla narodnosti môzu ziadat Srbi Srbsku greckokatolicku cirkev na Slovensku, Madari Madarsku grk.cirkev, Poliaci Polsku grk.cirkev... a preco len grk.cirkvi? Podla narodnosti môzu ziadat zriadit aj rimskokatolicke, evanjelicke, pravoslavne cirkvi na Slovensku... ako to uz urobili Madari, ked ziadali zriadit Madarske biskupstvo na Slovensku a s nimi pred par rokmi, a aj teraz, Rusnaci na Slovensku Rusinske grk.biskupstvo...Rusnaci bandu biju s Madarmi... Ziadna autonomia na Slovensku nebude. To nech si vyhodia z tych svojich rusnackych a madarskych gebul...
civilisations | 15.6.2015 16:18
Vyzvali Putina, aby k Rusínom žiadajúcim autonómiu vyslal na Zakarpatie "mierové jednotky". Územné nároky na Zakarpatsko predložil Putinovi aj Viktor Orbán B)Na Slovensku funkciu predsedu OSRS obhájil prokurátor Krajskej prokuratúry v Prešove, Andrej Liga. Krajňákovci idú cez rusínsky Spolok svätého Jána Krstiteľa, aktivitami ktorého by mala byť práca s deťmi a mládežou. Rusíni mi tým pripomenuli Attilu Szekrenyessyho, ktorý sa tiež v takomto duchu prihovára prešovskej maďarskej mládeži.
jankakor | 16.6.2015 11:48
Tito rusinski extremisti nestitia sa nicoho, nezastavia sa pred nicim... bez rozpakov zneuzivaju deti, neplnoletych, na uspokojenie svojich autonomistickych chutok...
xelen | 16.6.2015 12:20
A človek by povedal, že to Slovania.
jankakor | 17.6.2015 13:12
Moje deti by som do spolkov medzi Rusnakov nepustila. Duchovni sa nemaju miesat do politiky, viac ako o dobro, im ide o to, aby mladych ovplyvnili, naockovali svojimi mudrostami, v nabozenskych spolocenstvach vymyvaju mozgy, potlacaju osobnostnu identitu...Rusnaci ziadaju autonomiu po vzore Donecka a Luhanska, autonomiu ako Donbas... dohodli sa na vzajomnej podpore, spajaju nespojitelne... aj Orban autonomiu pre Madarov na Zakarpatsku...
civilisations | 15.6.2015 16:49
Slawik výstižne v diskusii o Rusínoch napísala, že Rusinija je tam, kde i Ciganija.
xelen | 15.6.2015 19:42
Každý máme svoje fóbie. Ale je to otravné, keď ich prezentujeme iným.
jankakor | 18.6.2015 12:06
Nehovor... O vystudovanych bohoslovcoch by ti mohli pisaci z Plzenskej, Schuster i dalsi, toho rozpravat az az, ale i samotni sefovci Vadia, o veducej odboru mestskeho majetku, radsej ani nepisem, neskôr riaditelke Maxu, po Vaskovi predsednicke strany ANO, no v tom case vsetci z Plzenskej... Studovala som tiez na vysokej skole, byvali sme na internate spolocne dievcata s chlapcami, izba vedla izby, vsetko v ramci slusnosti a vsetkej pocestnosti, ale to, coho su schopni, co stvarali bohoslovci presovskej pravoslavnej fakulty, studenti greckokatolickej teologickej fakulty, pocas a pred ukoncenim studii, Rusnaci, doslova vyraza dych, to co sa dialo denno denne v bare i mimo baru na Plzenskej, v budove, kde sidli pis i Vadium, boli orgie, sexualne, opilecke, alkoholicke orgie, nijako neviazane, bujare, sexualne vecierky bohoslovcov pred vysviackou, a to sa vyjadrujem a pisem, velmi mierne a slusne...
xelen | 18.6.2015 12:14
reagujem na nekonečné vlákno ku Rusínom, ktorým tu poniektorí nie a nie dať pokoj.Kňazov a bohoslovcov nech súdia tí, čo ich majú za morálne autority. Ak to nevadí veriacim, mne to tiež nevadí. Dokiaľ mi neobmedzujú osobný život.
jankakor | 24.6.2015 16:25
Aj tito na topkach, sme, pravde a mnohych a mnohych dalsich webstrankach, nejako porusili kodex, ked tieto fakty napisali o pravoslavnom arcibiskupovi, vladykovi Krystofovi? milenky, mnoho deti zo sexualnych vztahov... Preco aj im neodstrania texty, clanky, z nejakeho vymysleneho dôvodu pre udajne porusenie kodexu?klikni
http://www.topky.sk/cl/11/1345175/Skandal-v-cir...
deja_vu | 25.6.2015 16:50
Strašné niečo. Ryba smrdí od hlavy. Bohoslovci do vysviacky súložia o stošesť, skúšajú šťastie. Ak sa im podarí nejakú oplodniť, do vysviacky sa oženia a ak sa nepodarí, zostanú slobodní a na celibát, ako vidno, kašlú, žijú v hriechu. Nacenganého farára som neraz zažil, vodu kážu a víno pijú.
Hangari | 19.6.2015 12:15
O tim je fararstvo /všeobecne/. Buc je buzerant, pedofil, abo sexualni maňiak. Na ňich zakoni ňit, šicko odtaja.
jankakor1 | 25.6.2015 10:46
Tento príspevok porušil kódex diskusného fóra (3. bod), a preto bol odstránený.
jankakor | 9.7.2015 10:21
Povereni prislusnici ma vypoculi a usudili, ze pisat môzem... nie je dalej dôvod blokovat mi pristup do diskusie.
Hangari | 9.7.2015 18:35
či su to tote prednovembrove abo ponovembrove. Osobi su tote iste. Špiceľ s.r.o. Predtim škoľeňa u KGB a terazki u CIA. To take dojemne.
trex | 10.7.2015 17:10
Myšlienková polícia v médiách i politike rozbehla svoju obvyklú inkvizičnú mašinériu.Myšlienky proti N.w. O- sú myšlienkový zločin, ktorý sa tvrdo trestá. A človeka môže prezradiť aj samotný výraz tváre, mimovoľný tik ---a myšlienková polícia ich skôr či neskôr odhalí .
N. W. O- chce úplné pokorenie a obrat myslenia o 180 stupňov. Chce od človeka, aby úprimne miloval Veľkého brata a bez hraníc mu veril.
Ide o diktatúru, ktorá vládne tak efektívne, že si ľudia prestávajú uvedomovať iné možnosti, prestávajú myslieť. Vnímajú len heslá a priemyslovo vytváranú zábavu.
Od radového obyvateľstva sa vyžaduje, aby úprimne jasalo nad prácou N. W. O a zo srdca nenávidelo jej nepriateľov, ale zároveň veľmi nepremýšľalo...next
jankakor | 13.7.2015 14:10
Po poslednych udalostiach na Zakarpatsku Rusnaci na Slovensku cusia. Stvu, stvu a ked dôjde ku krviprelivaniu oni nic, ich sa to netyka, oni s tym nic nemaju, oni sa od vsetkeho distancuju... Teraz ma zaujima co na to hovoria Krajnakovci, starsi Krajnak i pan poslanec Krajnak mladsi, Frantisek Krajnak, Pliskova, Popovec, Vico, Michal i Jan Kalinak, Vasil Janko i dalsi rusnacki stvaci... To je najjednoduchsie rozduchavat nenavistne vasne proti Slovensku a Slovakom na facebooku, na twitteri, nimi zriadenych wstrankach... samy separatizmus, autonomia na Slovensku, Rusinske biskupstvo na Slovensku...
civilisations | 13.7.2015 15:11
Začalo tohttps://www.youtube.com/watch?v=U84V-nNLwRc
https://www.youtube.com/watch?v=urcbpfRi3j8
https://www.youtube.com/watch?v=uq96fvjPuoA
https://www.youtube.com/watch?v=xi4TDt-8Hxs
https://www.youtube.com/watch?v=88MZPz0nC6c
jankakor | 13.7.2015 16:57
analytik Duleba s Butorom, Lipsicom, Miklosom, Mikim sa potrebuju zorientovat, predtym, ako nieco verejne vypotia...
trex | 14.7.2015 09:56
Ako dokazujú zábery očitých svedkov/na nete je toho plno/, k hraniciam EÚ nakoniec neprichádzajú ruské tanky a obrnené transportéry, ale ťažká technika ukrajinskej armády... ..--vivat Stvrta risa...next
civilisations | 14.7.2015 12:46
Mestá na Zakarpatskú obsadzuje Národná garda, ukrajinskú armádu vítajú pokrikom "Hanba!".
trex | 14.7.2015 09:36
Zvláštne sú však evidenčné čísla áut, na ktorých prišli ozbrojenci. Jedná sa o tri terénne autá, pričom jedno z nich EČV nemá, druhé je registrované v Českej republike, konkrétne v Prahe (3AR 4435) a tretie, ktoré je špeciálne upravené na prenos guľometu (podobne ako autá povstalcov v Líbyi a Sýrii), je evidované v poľskom okrese Kościerna v Pomoranskom vojvodstvo (GKS F191). Minimálne v prípade poľského auta je jasné, že nemôže ísť o automobil využívaný na civilné účely. Prečo ale registrácia v krajine EÚ? ... .-ma Ukraine nie je FAŠIZMUS... ..next
civilisations | 14.7.2015 12:49
Na Schengenskej hranici zasahujú špeciálne jednotky EÚ. Bojové vozidlá aj s českou ŠPZ.
trex | 15.7.2015 09:19
stari mazaci , co boli v bojovych utvaroch vedia , ze--specialne jednotky pri akciach nemaju ziadne doklady , ziadne hodnosti , ziadne poznavacie znamenia, ,atd atd
--toto bola len taka demo-skuska na rozputanie ovela vacsej krvavej hry...next
jankakor | 15.7.2015 11:35
Ty si videl, ze by mali nejake hodnosti, znacenia? Mukacevo je len par desiatok km od slovenskych hranic.
trex | 14.7.2015 09:24
sa de..lkovia ked som roku Pana 2013 v novembri pisal o chlapoch so samopalmi a gulometmi v uliciach miest..-v Uzhorode /3 km/za slovenskou hranicou su uz tazke dela , ktore maju dostrel 40 km..
__uuupss--- nahodne na uzemie Slovenska do obyvanej casti dopadol delostrelecky granat..
--deň D je už tu... .next??? ??
civilisations | 14.7.2015 12:57
Do Užhorodu priletel Dmitrij Jaroš. Pravý sektor mobilizuje. Dobrovoľnícke jednotky stiahli z pozícií na Donbase a presúvajú na Zakarpatsko, na cestách vedúcich do Zakarpatskej oblasti ukrajinskí vlastenci zriadili kontrolné stanovištia. Ukrajinské velenie umiestnilo ťažkú techniku aj pred mestom Užhorod, len 3 kilometre od hraníc so Slovenskom.
civilisations | 14.7.2015 13:12
Prečítaj si, písané pred rokomhttp://radost88.webnode.sk/news/vybombarduje-na...
trex | 15.7.2015 10:53
predvčerom Mukačevo, včera Ľvov a zajtra Užhorod, pozajtra Vyšné Nemecké - Sobrance. Potomkovia starých Banderovcov s kalachom na pleci sa chystajú navštíviť vojnovych štvačov zo Slovenska ako svojich priateľov a obdivovateľov, tak isto ako ich dedovia v 45-46. Su majdanovci pripraveni spolu s Kiskom prijať takú dôležitú návštevu ?.. .next
jankakor | 15.7.2015 11:39
No ty z Majdanu su Pravy sektor...
obcan111 | 14.7.2015 13:12
sialena doba, sialene rincanie zbrani. Nech zije mier. Nestrielajte , nestrielajte. Brat povstal , proti bratovi, matka place. Dajme sancu mieru. Kto tie zbrane ukul? Kto na vojne zbohatol? Ten nepolozi veniec na hrob ukrajinca.
civilisations | 14.7.2015 14:32
Pri streľbe v Mukačeve išlo o špeciálne operácie na odstránenie Novoruskej prieskumnej a sabotážnej skupiny «Рязань». Ukrajinskí vlastenci 2000 km od frontovej línie viedli ozbrojený boj proti separatistom. Pravý sektor hlasí, že v Mukačeve bol zabitý veliteľ DRG Novoruska «Рязань». Úlohou DRG bolo vytvoriť Ľudovú Zakarpatskú republiku – časť Nového Ruska.
civilisations | 14.7.2015 15:08
A na tomto videu sú jasne rozoznateľné české a poľské ŠPZ bojových vozidiel.https://www.youtube.com/watch?t=16&v=hexRskhproc
jankakor | 16.7.2015 11:22
Strielalo sa vo viacerych mestach Zakarpatska, nie len v Mukaceve...
trex | 15.7.2015 10:47
Po sobotňajšej prestrelke v Mukačeve, ktorú vyvolali príslušníci ultraradikálneho Pravého sektora, sa v utorok ozvali dve explózie v dvadsaťminútovom intervale aj v západoukrajinskom Ľvove...--prokuratúra Ľvovskej oblasti informovala, že hlavnou verziou pri vyšetrovaní zostáva „diverzia s cieľom dezorganizovať prácu štátnych orgánov a šíriť paniku medzi obyvateľstvom“... .
----vivat majdan demokracia...
- ale-------NA UKRAINE FAŠIZMUS NIE JE , ,, ,next
jankakor | 15.7.2015 11:48
udalosti navzajom suvisia a poniektorym sa je v tom tazko zorientovat. napr v Zakarpaskej oblasti kompletne odvolali a vymenili vsetkych colnikov...Ale co ty stale mas a narabas s fasizmom na Ukrajine?
jankakor | 16.7.2015 11:37
No este k Majdanu... Najprv ich na Majdane strielali, zabijali a oslavovali ako hrdinov, a teraz tych z Majdanu nazyvaju fasistami, pretoze su za Ukrajinu, pretoze su vlastencami, patriotmi a to uz nehra do kariet...
civilisations | 16.7.2015 15:42
Pravý sektor sa transformoval na politickú stranu, predseda je Jaroš. Veľa ľudí z majdanu, ktorí tvorili Pravý sektor, prešlo do novovznikajúcej Národnej gardy. Ta vznikla ako náhrada za nefunkčnú armádu, má niekoľko rôznych práporov, všetko z dobrovoľníkov.
trex | 17.7.2015 08:54
ha ha ha ha ha ha ha-http://www.thetimes.co.uk/tto/news/world/europe...
---ha ha ha
Mizu Presovsky | 17.7.2015 09:16
Armáda, neochotná zabíjať vlastných občanov, nie je nefunkčná.Len vedenie má svedomie a nechce prestúpiť zákon. Ostreľovať vlastné mestá raketometmi, na to treba nejakého nácka, to súdny človek neurobí.
jankakor | 17.7.2015 13:27
hej Chazara - sionistu, ako je Kolomojskij, ... o tom je d.tema Tajny plan na druhy Izrael na UA,
jankakor | 17.7.2015 14:00
ak by si videl videa z bojov na juhovychode UA, hotove peklo, ktore rozputali sukromne armady Kolomojskeho /financuje vlastnu 20tisicovu armadu/ a... stari ludia, co zostali zit v tejto oblasti a zazili druhu svetovu, Rusi i Ukrajinci, svorne hovoria na kameru, ze Nemci boli dobri, ale tito co prisli su svoloč! , doslova tak ich nazyvaju SVOLOČ! , co sa da volne prelozit ako haved, zberba, banda, cvarga, nanichodnici... inak Kolomojskij stal za masakrom, upalenim, Rusov v Odese, a ked Rusi vybiehali z horiacej budovy ako fakle, tak ich na ulici este ubijali kovovymi tycami... a kolomojskij sa potom snazil masaker hodit na Pravy sektor a Jarosa...
trex | 17.7.2015 09:09
kratko k divadlu na Ukraine--Pravý sektor má za to, že súčasnému prezidentovi Ukrajiny Petru Porošenkovi sa nepodarí ujsť z krajiny v prípade štátneho prevratu, ako to urobil jeho predchodca Viktor Janukovyč, píše Voice of America s odvolaním na slová tlačového hovorcu Pravého sektora Arťoma Skoropadského.
"Keď dôjde k novej revolúcii, potom nedokáže ukrajinský prezident Porošenko a jeho spolupracovníci utiecť z Ukrajiny tak, ako sa to podarilo predchádzajúcemu prezidentovi. Nemôžu očakávať nič iné, než popravu v nejakej temnej pivnici, ktorú uskutoční skupina mladých ukrajinských vojakov alebo členov Národnej gardy ", uvádza VOA slová Arťoma Skoropadského a zdôrazňuje pritom, že podobná vyhlásenie urobil v interview pre rozhlasovú stanicu pred udalosťami v Mukačeve... .next
Hangari | 17.7.2015 09:13
Poročenko ujsc do Ruska ňemože a do Ameriki daľeko. No a asi už i pravi sektor -americka pobočka-už včera striľala na dajkej vojenskej zakladňi v U. S. A.
jankakor | 22.7.2015 11:00
hmmm kto v skutocnosti muti vodu? Inak na jesen pripravuju zrusenie viz...
Hangari | 22.7.2015 11:41
Hlavni mutič su U. S. A. Najzadlužeňejši štat na švece. A zachranni baliček je pre ňich vojna. Bo zbrojare, bankare trimu cale štati. Cali kongres, prezident su ľem kratuľkove co ich ovladaju-kus vekše gorili jak našo, co ovladaju našich tajtrlikoch. No a v každim štace co ho chcu ovladnuc, začňu vikrikovac, že še porušuju ľudske prava-Džoni Kormaň i Džoni Bajdon. A dosadza tam svojich, Porošenko, Jaceňuk, ... šicko mafiaňi. Taže tote su hlavne mutiči. Zničic konkurenciu, to je ich. Oňi chcu rozkazovac calemu švetu.
civilisations | 21.8.2015 15:45
Zakarpatie otvorí na Ukrajine druhý ruský front?http://www.pravda.ru/news/world/formerussr/ukra...
jankakor | 24.8.2015 10:56
Rusofilske smerovanie. Dva rozdielne prudy: ruso a uhro... Premier-minister Gecko nepriznanej republiky Podkarpaska Rus rokoval o spolocnom postupe s Doneckom-Luhanskom...
deja_vu | 24.8.2015 15:04
Эдуард Гилазов bol zabitý. Potvrdené.https://www.youtube.com/embed/_RLzeAOtsVg
jankakor | 26.8.2015 11:44
Vojenska rozviedka... Vskutku slusne ovladaju socialne siete...
civilisations | 27.8.2015 14:00
Izraelskí vojaci pripravujú na Ukrajine oddiely partizánov spomedzi miestnych obyvateľov.Valentyna Lyulya na Čtv, rozhovor ku kríze na Ukrajine.
http://www.you2repeat.com/watch/?v=jiBST5w44B0
trex | 31.8.2015 17:32
https://www.youtube.com/watch?t=14&v=IwLmwCEkYag...deň D je už tu
-Igor je už za veľkou mlakou, v relativnom bezpeči...next
jankakor | 26.8.2015 15:23
Ligovi sa rozprchli ovecky. Bodaj by nie...osrs vyzyva rusinske organizacie a rusinskych aktivistov, aby poskytli predsedovi osrs zoznam a adresy rusinskych podnikatelov v jednotlivych okresoch.
To je zaver zo 16. zasadnutia osrs 27.juna v Presove. Ucast Rusnakov na rokovani bola miziva. No neviem, neviem, ci ti siesti zucastneni boli uznasania schopni... Kazdopadne sa na zoznam a adresy tesime...
Hangari | 26.8.2015 18:44
...tote co tam ňebuľi zakladaju inakšu "ligu".
civilisations | 27.8.2015 14:31
Ukazuje sa, kto aký Rusín bol, je a bude.
jankakor | 27.8.2015 16:51
Letny prestupovy kalendar. Prestupili do klubu ukrajinskych, slovenskych, madarskych... podnikatelov. Vzdy su tam, kde im to prave najviac vyhovuje. Su to, jednym slovom povedane: Rusnaci.Na tom rusnackom vtipe nieco bude: Ked sa Rusnakom dieta narodi, rodicia sa s nim postavia na slovensko - ukrajinsku hranicu, zodvihnu do vysky a pustia na zem, ked padne na ukrajinsku stranu, bude z neho Ukrajinec, ked na slovensku stranu, bude z neho Slovak, a ked novorodenec padne na hlavu, tak bude z neho Rusnak...
Hangari | 27.8.2015 17:54
... a kec ho obrežu tha budze zos ňeho maďarski žid zos Mukačeva... .
trex | 30.8.2015 12:53
alebo i tak še da-DWN: Коломойский сбежал в Америку с деньгами МВФ
Читать далее: http://ukraina.ru/news/20150829/1014116209.html
Hangari | 30.8.2015 17:16
Išol še pochvaľic ku Olbreitovej, Kisingerovi, Breziňskemu a Sorošovi jak vi... al demokraticki s ukrajincami. Tote budu splacac dluhi. Zaujimave, že našo objektivne spravodajstvo je cicho jak pri ľece litadla U. S. A. nad spišom, co malo otvoreni naklad-zrucovalo demokraciu.
jankakor | 3.9.2015 11:40
Klasika zid - Chazar... Zidia spinavosti robili, robia a vzdy robit budu. Maju to v genokode naprogramovane...
Hangari | 3.9.2015 12:01
Namontuju še / zda še že autormi šickich- izmoch/ všadzi, dze su peňeži a da še daco pumpnuc. Na druhej straňe su však vzdelani a usilovni.
xelen | 3.9.2015 15:38
Prečo nenávidíte Židov?
civilisations | 3.9.2015 17:43
To by si nebol ty, aby si nezarýpal. Najprv si o človeku niečo nepekné sám vymyslíš a potom sa na tom výmysle pohoršuješ. Je zaujímavé sledovať u teba súboj poctivosti s predsudkami.
Hangari | 3.9.2015 17:48
Ma to tak 50 na 50, piše to jak mu to prave pasuje, tak jak našo poľitici.
xelen | 3.9.2015 17:50
Na čo sa hráte. I slepý vidí, že príspevok je nenávistný k Židom. Prečo nenávidíte Židov a Rusínov?
Hangari | 3.9.2015 17:55
Ta tak, terazki je to zaš modni trend. Tak jak še opakuje moda, ta i toto še opakuje. Až dakto druhi zaš uputa z dačim inim, tha še budze pisac a teporetizovac o tim druhim. Raz Putin, Grecko, utečenci, ... .
trex | 3.9.2015 17:59
truhlici nam prikazuju ake temy su vhodne , čiže-vhodné témy sú antirastiticke. Zveličte príliš utrpenie nejakého etnika, a ste hviezda. Ideálni sú Židia, tych treba ľutovať vždy a všade, a čím väčšich úbožiakov a obete z nich urobíte, tým väčšie ocenenie budete mať. To isté u ciganov. V týchto prípadoch nie je potrebné sa veľmi premahať, Neexistuje, že by ste prekročili hranicu, môžete preháňať až do nebies úplne bez hanby. Trebárs taký film o vojne a utrpení Židov je majstrštyk. Avšak pozor, nepomýlite si to! Písať či filmovať utrpenie Rusov či Poliakov alebo Čechov a Slovakov je prepadák. Všetci sme si rovní, ale niektorí sú si rovnejší, ako písal Orwell..next
xelen | 3.9.2015 18:04
Myslím, že kresťanská morálka je stále platná aj v našej ateistickej spoločnosti. Ak by sa ľudia starali o seba a nezvaľovali svoje neúspechy na Židov, Maďarov, Rusínov, Ukrajincov, Homosexuálov a Imigrantov, bolo by na Slovensku lepšie.Je medzinárodná hanba pre Slovensko, že nie je schopné vytiahnuť Rómov, Slovákom alebo Imigrantov z biedy po sociálnom rebríčku vyššie. A my to dokonca ukazujeme ako cnosť. Málo sa snažíme, radšej haníme iných. Slabošstvo.
jankakor | 4.9.2015 11:02
Daj sa vysetrit! A otvor si ich zdrojovy kod, pochopis ako su naprogramovani...Fico vyhlasil, ze Slovensko neprijme zidov, moslimov, ateistov, nanajvys tak 100 krestanov zo Syrie. Podla teba je preto predseda slovenskej vlady antisemita?
xelen | 4.9.2015 11:55
Myslím si, že konšpiračné teórie vám totálne ovplyvnili reálny pohľad na svet. Prečo nenávidite Židov?
xelen | 3.9.2015 18:01
Už rozumiem. Snaha byť cool. Ale aj tak mi je to divné, lebo dnes je módne byť tolerantným a starať sa hlavne o svoj rozvoj.
jankakor | 4.9.2015 10:55
Na co sa tu hras? To, ze Kolomojskij utiekol do Ameriky s peniazmi MMF, 2 miliardami dolarov, financnou pomocou urcenou na rozvoj hospodarstva Ukrajiny, ti zjavne neprekaza? Privatbank je vo vlastnictve koho? Peniaze poskytnute MMF boli stiahnute v zahranici prostredníctvom offshore uctov na Cyprus "Privatbank". Ukrajinska vlada nema dosah na toho zida - Chazara Kolomojskeho, ktory sa teraz skryva v USA. Ale to, co urobil, je podla teba v poriadku...
xelen | 4.9.2015 11:56
A prečo nenávidite Rusínov a Ukrajincov?
civilisations | 4.9.2015 15:18
Jediné, čo v tomto vlákne predvádzaš, je točenie okolo toho istého, opakuješ sa ako obohratá platňa.Poznámka, k tomu, čo si napísal. Pokiaľ sa píše s veľkým prvým písmenom, označuje slovo Žid príslušníka židovského národa, teda Žida v etnickom slova zmysle, zatiaľ čo žid, s malým písmenom, je príslušníkom židovského náboženstva. Pokrstený žid nie je braný ako žid, ale ako kresťan. Zrieknutím sa svojej viery alebo prestupom na inú vieru židmi byť prestávajú. Podľa náboženských a svetských zákonov nie je možne byť Židom, príslušníkom židovského národa, a zároveň byť príslušníkom nejakého iného náboženstva, ako judaizmu, pokiaľ sa pre iné náboženstvo človek rozhodne. Je však možné byť Židom bez vyznania.
xelen | 4.9.2015 20:41
No ale presne o tomto toto vlákno je. O neustálom sa navážaní do Židov a Rusínov. Vy dokolečka a ja dokolečka.A preto sa pýtam... Aký máte problém so Židmi, Rusínmi a Ukrajincami?
jankakor | 5.9.2015 11:13
Tento príspevok porušil kódex diskusného fóra (3. bod), a preto bol odstránený.
xelen | 5.9.2015 16:07
Sami viete, že sa pohybujete po tenkej čiare a na vlne antisemitizmu a xenofóbie. Je to váš problém, s ktorým sa musíte vysporiadať vy sami vo vlastnej hlave.Neťahajte svoje predsudky medzi občanov a neznechucujte svojimi bludmi mesto. Nie, to naozaj nie je normálne, kydať bezdôvodne na hocikoho.
Ak sa túžite oháňať kresťanstvom, neoháňajte sa citátmi a dogmami, ale srdcom, láskou a skutkami.
jankakor | 14.9.2015 12:47
Ty sa vezies na vlne separatizmu, autonomie, krajneho extremizmu...Tak davaj bacha!
xelen | 14.9.2015 22:45
Striehnem kedy sa pošmyknete a budem Vás môcť udať prokurátore za hanobenie rasy.
Hangari | 15.9.2015 10:52
Už o nas šickich znaju. Terazki už nas ľem odvežu na Qantanamo. Ňeznam či z dajaku pašeracku loďu abo z vladnim špecialom.
trex | 15.9.2015 13:14
si pripravený na stretnutie s ""osamelým vlkom" ??? ?.. .next
xelen | 15.9.2015 17:59
Vaše komentáre robia službu spoločnosti. Každý kto ich číta, vie, že ľudia Vášho ideo-pohľadu na svet sú vedle-jak-tá-bedle.Som za každú vyšinutosť. Som rád, že už na Vás nemusím diskusne reagovať. Sami ste si vystrašili nasledovníkov.
Ak budete hanobiť národ, rasu alebo mojich priateľov homosexuálov, nebudem mať problém túto diskusiu poslať na políciu.
trex | 15.9.2015 19:17
Prof. PhDr. Petr Piťha, CSc. , dr. h. c- Beda vám, hlásatelia vymyslených právd a bezbrehej slobody, pretože narazíte na pevnosť Božieho poriadku, ktorý nezrušíte, a zahyniete pádom na tvrdú skutočnosť.
jankakor | 16.9.2015 15:11
Tento príspevok porušil kódex diskusného fóra (3. bod), a preto bol odstránený.
xelen | 16.9.2015 17:21
Prečo by som Vás udával? Zatiaľ píšete v pohode. Ale až sa zase spustíte, nebudem mať žiaden problém.Hanebné reči podobného typu mi vyhnalo kopu kamarátov do otvoreného Londýna, Hamburgu a Prahy. Ak bude diskusia v medziach slušnosti a zákona, nevidím dôvod niekoho na Vás špeciálne upozorňovať. Polícia má dôležitejšiu prácu ako vychovávať diskutérov (dúfam).
jankakor | 17.9.2015 13:01
Tento príspevok porušil kódex diskusného fóra (3. bod), a preto bol odstránený.
jankakor | 14.9.2015 12:38
Rusini ziadaju tabule v rusincine...Ziadajme i my, Sarisania, tabule a napisy dvojjazycne v sariscine na calym Sarisu... Sak my, Sarisania, sme tiez prinajmensom taka narodnostna mensina ako Rusnaci a v porovnani s Rusnakmi je nas, co do poctu, daleko viac ako Rusnakov.
Hangari | 14.9.2015 12:49
... to ich tak skoro mac ňebudu. Perši budu tabuľe v arabčiňe. Prikaz Bruxelesu od eurohujerov.
deja_vu | 16.9.2015 17:45
Takže, važení! Ako je možné charakterizovať takúto prezentáciu sa Rusínov na internete?"Петро Медвідь
Народженый в центрі Пряшівской Руси в Пряшові. Локалпатріот. Кавярньовый валюх. Екстерный коментатор русиньского высыланя Словеньского розгласу"
(ТЕКСТ НАПИСАНИЙ В ПРЯШІВСКЫМ СТАНДАРДІ РУСИНЬСКОГО ЯЗЫКА/ text napísaný v prešovskom štandarde rusínskeho jazyka)
V preklade do slovenčiny: "Narodený v centre Prešovskej Rusi, v Prešove! Lokálpatriot".
Takto sa na internete prezentuje tlačový hovorca OSRS Peter Medviď.
Hangari | 16.9.2015 20:11
Možno to už bulo poobiďa, daco už Lignul, už aňi ňezna co daval za keci.
jankakor | 17.9.2015 12:51
Tento príspevok porušil kódex diskusného fóra (3. bod), a preto bol odstránený.
xelen | 17.9.2015 17:23
Jankakor... vy máte v sebe toľko nenávisti. Veď život nie je len o tom, že každý Vám chce ublížiť. Spamätajte sa, kým je čas. Chce to zmenu Vášho životného postoja. Trošku porozmýšľať, že či naozaj je každý zlý a každý Vám chce zle. Sama uvidíte, že je to nezmysel.A áno som z komunity LGBT. Platím dane a preto mám rovnaký priestor pre sebarealizáciu a dôstojné zaobchádzanie. Kým je táto republika občianska, demokraticka a prozápadná, musíte sa s tym naučiť žiť.
Na LGBT nie je žiadna úchylnosť. Je to znova Váš nezáujem o svet a dianie okolo. Nikto Vám predsa nechce ublížiť. Homosexuáli sú vo vedení podnikov a všade. Myslíte, že je úchylné tvoriť nové miesta aj pre heterosexuálov?
Využijem každú príležitosť, ktorú mi Jankakor poskytnete, aby som Vás hlbšie zoznámil s problematikou homosexuálov. Nebojte sa opýtať.
zdenka | 17.10.2015 14:01
Čítam teraz Dulebu na sme. Ten sa na Slovensku vyjadruje hádam už ku všetkému.