Mimoriadne horúce letné mesiace, navyše aj stabilné počasie bez zrážok, umožnili spotrebiteľom s obľubou navštevovať sezónne prevádzky. Ich počet, do ktorých Prazdroj dodáva svoje pivá, medziročne stúpol, a to aj preto, že pivovarnícka spoločnosť sa snaží rozvíjať a podporovať tento segment. „Dlhodobo podporujeme podniky a reštaurácie, spolufinancujeme letné terasy, ale aj výčapy a ďalšie vybavenie, aby sme spolu s majiteľmi a prevádzkovateľmi dokázali našim spotrebiteľom ponúknuť skvelý pivný zážitok v každom kúte Slovenska. Okrem toho školíme výčapníkov a ďalší personál. Do podpory slovenskej gastronómie investujeme 7 miliónov eur ročne, “ hovorí Martin Grygařík, obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko.
Ako býva zvykom, v lete sa pivu darí mimoriadne dobre, čo platí aj pri nealkoholickom pive a radleroch. Obľúbenosť Birellu, ktorému kraľuje jeho ochutená verzia Pomelo & Grep, stúpa už tretí rok po sebe. Nárast predaja nealkoholického čapovaného piva sa od mája do augusta medziročne zvýšil o viac ako 9%. Birell bol dostupný v 466 sezónnych prevádzkach. Oproti vlaňajšku ide o 22 percentné navýšenie. Medzi pivami bodoval ležiak Pilsner Urquell i pivá značky Šariš. Najväčší nárast v predajoch počas leta zaznamenal Radegast, a to až o 36 percent v porovnaní s minuloročnou sezónou.
Najsilnejším mesiacom z pohľadu predaného piva bol rovnako ako v minulej letnej sezóne júl. V posledných rokoch sa ale vďaka teplému počasiu letná sezóna nezačína v júli a nekončí v auguste, prevádzky z nej ťažia od jari prakticky až do jesene. Mnohé letné turistické destinácie sa tento rok otvorili skôr ako minulý a zostali otvorené dlhšie. Radosť z naplnených kapacít a vysokých tržieb mali nielen campingy, kúpaliská a aquaparky, ale aj prevádzky
v lokalitách, ktoré sú priamo naviazané na turistický ruch, ako sú Kysuce, Terchová či Tatry.
„Pre majiteľov a prevádzkovateľov podnikov to znamená, že musia zháňať na dlhšie obdobie viac personálu, ktorého je na trhu dlhodobo nedostatok. Aj pre náš pivovar je dlhšia letná sezóna náročnejšia z pohľadu výroby a logistiky. Túto výzvu sa nám aj prevádzkovateľom podnikov podarilo zvládnuť a dokázali sme ponúknuť naše pivá a ďalšie nápoje návštevníkom na rôznych miestach Slovenska, “ zdôraznil Branislav Kubiš, obchodný riaditeľ pre prevádzky a reštaurácie, Plzeňský Prazdroj Slovensko.
Letné mesiace priniesli nárasty čapovaného piva aj v rámci podujatí, na ktorých sa Prazdroj podieľal. Dohromady ich bolo viac ako 200 a šlo napríklad o festivaly Grape, Lovestream, či Folklórny festival Východná, alebo lokálne akcie a jarmoky ako napríklad Staromestské slávnosti v Žiline, Bardejovský jarmok či Spišské trhy. „Výnimočný bol tohtoročný koncert AC/DC v Bratislave, kam prišlo viac ako stotisíc ľudí. Zabezpečili sme pre nich výčapy a pivný servis, aby si mohli vychutnať nielen koncert, ale aj skvelú kvalitu piva, “ dodáva Branislav Kubiš.