„Vlaky sú vedené jednotkou SA 140, ktorá má 140 miest na sedenie a 132 na státie. V jednotke je miesto na štyri bicykle, “ informoval hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Tomáš Kováč.
Prehľad spojov:
Os 8984: Rzeszów 06:01 - Medzilaborce 10:24
Os 8985: Medzilaborce 10:31 - Sanok 12:12
Os 8986: Sanok 15:54 - Medzilaborce 17:36
Os 8987: Medzilaborce 17:48 - Rzeszów 21:52
„Aj napriek aktuálnej situácii je vidieť, že o vlak je záujem zo strany našich i poľských turistov. Veríme, že celá letná sezóna prejde v takom režime, v akom začala, “ skonštatoval primátor Medzilaboriec Vladislav Višňovský, ktorého mrzí, že v tomto roku nemohli pre neúspešné verejné obstarávanie spustiť prevádzku mestského vláčika na kolesách.
Vlaky z Medzilaboriec cez Lupkov obnovili v roku 2017. Sú zamerané na rozvoj prihraničného turizmu. Počas vlaňajšej sezóny sa nimi prepravilo približne 2300 osôb. Krajská organizácia cestovného ruchu Severovýchod Slovenska v spolupráci s SAD Humenné, a. s. , odštepný závod Vranov nad Topľou nadviazala na Vlak vojaka Švejka aj sezónnym autobusom, ktorý prevezie návštevníkov Horným Zemplínom. Spoznávať tak môžu viaceré drevené chrámy, Vojenské historické múzeum a skanzen vo Svidníku či Údolie smrti. Podrobný itinerár nájdete na webe www.severovychod.sk
Cestovať Vlakom Vojaka Švejka znamená nielen sa jednoducho prepraviť k poľským susedom, ale aj vidieť historický Lupkovský tunel, ktorý v minulosti predstavoval významné spojenie s Haličou. Je dlhý 416 metrov a jeho história sa začala písať pred približne 150 rokmi. Počas svojej existencie bol viackrát ťažko skúšaný, dnes však opäť slúži verejnosti a láka k spoznávaniu slovensko-poľského pohraničia.