Pri nešťastí prišlo o život 7 ľudí, 1 osoba je stále nezvestná.
Od toho momentu (od 06.12.2019) sa začali urgentne a plynule vykonávať záchranné práce za účelom ochrany života, zdravia, majetku občanov a odstraňovania následkov mimoriadnej udalosti, ktoré pretrvávajú do súčasnosti. Mimoriadna situácia stále trvá, pokiaľ nepominú okolnosti ohrozujúce život a zdravie občanov.
Stručný prehľad doterajších vykonaných záchranných prác, ich vykonávatelia a hodnota (ceny sú s DPH):
Slovenský červený kríž, územný spolok Prešov:
Zabezpečovanie stravy a nápojov pre záchranné zložky a osoby podieľajúce sa na odstraňovaní následkov mimoriadnej udalosti.
Suma: cca 7 500 €
Slovak assistance s.r.o.
Odťah vozidiel a prvotné odpratanie sutín z miesta mimoriadnej udalosti (parkoviska a bezprostredného okolia poškodeného bytového domu).
Suma: 7 895,40 €
Ramirent, spol. s r. o.
Poskytnutie kĺbovej plošiny, vysokozdvižného vozíka 3 t, osvetľovacej veže a kancelárskej bunky s nábytkom).
Suma: 0 €
EKOPRIM, s.r.o. group
Oplotenie miesta mimoriadnej udalosti a kamenivo za účelom vytvorenia násypu vrátane dovozu.
Suma: 699,08 €
EUROVIA SK, a.s.
Vytvorenie ochranného násypu, prekrytie inžinierskych sietí, úprava terénu a príprava podkladu pre inštaláciu špeciálnej demolačnej techniky.
Suma: cca 28 600 € (práce hradí PSK)
Ing. Viliam Hrubovčák, QUANTUM
Odborná pomoc v rámci statického posúdenia.
Suma: 0 €
STATIC STUDIO, s.r.o.
Vypracovanie odborného statického posudku a statický dozor počas celého priebehu asanačných prác.
Suma: cca 15 000 €
Ústav súdneho inžinierstva Žilinskej univerzity v Žiline
Vypracovanie súdno - znaleckého posudku.
Suma: cca 30 000 €
CANNONEER group s.r.o
Asanácia a demontáž poškodeného bytového domu približne do 4 nadzemného podlažia.
Suma: 164 401, 20 €
FELBERMAYR SLOVAKIA, s.r.o.
Zabezpečenie žeriavov za účelom inštalácie špeciálneho demolačného zariadenia.
Suma: 4 200 €
Geodat Real, s. r. o.
Geodetické služby – zameranie deformácie výškovej budovy (BD Mukačevská 7) – podklad pre spracovanie súdnoznaleckého posudku.
Suma: 1 600 €
Matijka s.r. o.
Asanácia a demontáž vyšnej časti BD Mukačevská 7 (cca od 4 nadzemného podlažia po úroveň terénu), nakladanie a odvoz sutín, uskladnenie odpadu.
Suma: cca 1 100 000 €
Technické služby mesta Prešov a.s.
Vývoz odpadu z VOK z miesta mimoriadnej udalosti.
Suma: 4 084,95 €
Doprastav, a.s.
Transport pohonných hmôt a natankovanie špeciálneho demolačného špeciálu.
Suma: 0 €
Technické služby mesta Prešov a.s.
Odvoz odpadu z miesta mimoriadnej udalosti
Suma: cca 5 000 €
ZÁHRADA REAL, s.r.o.
Odstránenie kalamitných stavov spojené s výrubom drevín. Odpratanie drevnej hmoty. Orez konárov na poškodených drevinách pomocou plošiny.
Suma: cca 3 900 €
Je potrebné dodať, že na záchranných prácach sa podieľajú aj subjekty, ktorých náklady znáša priamo i nepriamo mesto Prešov, a ktoré nie sú zahrnuté v objeme prác na verifikáciu:
- Dopravný podnik mesta Prešov, akciová spoločnosť (prevoz osôb, distribúcia materiálnej pomoci)
- Mestská polícia v Prešove (evakuácia, stráženie objektu, zabezpečovacie práce)
- PKO Prešov
- ZÁHRADA REAL, s.r.o (výrub stromov a drevín)
- Záhradníctvo Sadex s.r.o
- O. S. V. O. comp, a.s. (demontáž osvetlenia, plošiny)
- Dobrovoľný hasičský zbor mesta Prešov (distribúcia materiálnej pomoci, prekrývanie okien fóliami atď.)
Ďalšie subjekty a zložky podieľajúce na záchranných prácach:
- Spravbytkomfort, a.s. Prešov
- Ozbrojené sily SR
- Policajný zbor SR
- Hasičský a záchranný zbor
- Prešovský samosprávny kraj
- Asociácia samaritánov Slovenskej republiky
- Modrý anjel, tím krízovej intervencie n.o.
Viaceré záchranné práce boli vykonané zadarmo ako pomoc, respektíve úkony zaplatil PSK
Doterajšie odhadované náklady na záchranné práce činia sumu 1 372 880,63 €
Všetky ceny v správe sú uvedené vrátane DPH.
Ide o predbežné objednávky, pričom skutočné výsledné ceny budeme poznať až po vystavení faktúr.